31 August 2012

Plansul lui Nietzsche

Pentru a-ti forma copii trebuie sa fii mai intai tu insuti format. Altfel vei dori copii dintr-o nevoie animalica, sau din singuratate, sau pentru a umple golurile din tine. Sarcina ta ca parinte nu este sa produci inca un "tu", ci ceva mai bun. E sa produci un creator. 

Nu crea copii pana cand nu esti gata sa fii un creator si sa dai nastere la creatori. E gresit sa faci copii din nevoie, e gresit sa folosesti un copil pentru a- ti alina singuratatea, e gresit sa-ti creezi un scop in viata din a reproduce o copie a ta. E gresit sa cauti nemurirea varsadu-ti samanta in viitor.

Superb romanul lui Irvin D. Yalom. Desi fictiune, personajele sunt toate reale, iar o mare parte din naratiune este atestata istoric. Pasajele de mai sus nu sunt cele mai reprezentative din carte, insa mi-au ramas in minte pentru ca trec acum prin doua evenimente importante: Victor a inceput scoala din aceasta saptamana, iar fiica mea, care a trecut de jumatatea timpului de "gazduire" in corpul meu, isi face prezenta din ce in ce mai simtita cu picioruse, ghionturi si agitatie maxima.

Despre Victor si scoala pot spune ca nu simti ca ai copii cu adevarat, pana cand acestia nu incep scoala. Indiferent ce probleme au fost la gradi, cat de des a racit in primii ani de viata, ca a plans la inot in primii ani, ca a fost un capat de tara cand am descoperit o mie de intolerante la testul York, ca am innebunit cand il lasam singur casa si nu raspundea la telefon, TOTUL paleste in fata problemelor aparute cand incepe scoala. Atunci primesti sah mat :)

2 comments:

juazzshop said...

Buna Adina
Ai o adresa de mail pe blog? nu am gasit-o...
Merci!

Adina said...

adiafe@yahoo.com

Este afisata la "View my complete profile".