22 September 2015

Silicoane - propria experienta - dupa 5 luni de la incetarea alaptarii - partea a IV-a

In aceasta toamna, in octombrie, fac 7 ani de la operatia de implant mamar de silicoane. Gasiti pe blog articolele utlerioare: I, II si III

Incepand din ianuarie 2013, am alaptat timp de 2 ani si 4 luni. Pe 8 2015 i-am dat sa suga ultima data Elenei. Cum a fost intreruperea alaptarii dupa 2 ani si jumate? 

Cred ca i-as fi mai dat inca si acum, daca nu as fi facut niste rani incredibile, mult mai rele de at cele din primele saptamani, carora nu le-am mai dat de cap, si care m-au obligat sa intrerup alaptarea. Undeva prin noiembrie anul trecut, mi-a aparut un fel de eczema pe un mamelon. Zona arata ca un semicerc care cuprinsese sfarcul dintr-o parte. Zona era aspra si se cojea. Cand sugea Elena, senzatia era ca de arsura puternica si cuprindea tot sanul, logic, durerea se difuza prin reteaua nervoasa. Am incercat prima data cu tratament homeopat si nu i-am venit de hac. De ce? Pentru ca nu am acordat eu suficienta atentie problemei si nu m-am reintors la dr. homeopat pentru a incerca alta varianta de tratament, cand am vazut ca prima nu da rezultate.

Deoarece zilele in care nu mai puteam alapta din acel san se tot inmulteau, am acceptat si varianta alopata cu creme locale: Baneocin si Triderm. De cateva ori pe zi, avand grija sa spal foarte bine sanul inainte de alaptare. A trecut rapid si de tot intr-o saptamana, iar dupa inca una mi-a aparut pe celalalt mamelon si inca in alte doua locuri pe corp.

Atunci am incercat sa fac analiza de tesut. Nu am reusit, de cate ori am mers la laborator ba nu era tesut suficient pentru recolatat, ba era coada, ba Elena nu stiu ce mai avea... deci nu am facut nici analiza. Intre timp eczema (sau ce o fi fost) se tot muta pe corp, pe san nu a revenit, insa sanii imi ramasesera sensibili si alaptatul era un chin.

Am continuat sa alaptez asa, cu pauze care au ajuns din ce in ce mai lungi, pana cand la un moment dat am cedat psihic si m-am impacat cu mine insami mai intai si apoi am renuntat. Intentionat am rarit alaptarea, pentru ai face trecerea cat mai netrumatizanta. In momentul renuntarii, ajunsese oricum sa suga o data la cateva zile, si numai seara. Deci a fost o intrerupere lenta, pe care Elena nu a perceput-o ca fiind traumatizanta pentru ea, nu a plans nici macar o data ca vrea tzitzi si eu sa nu ii dau. I-am explicat ca tzitzi are o bubitza si trebuie sa le lasam sa se vindece. Mai cerea sa le vada din cand in cand si ma strangea in brate si le spunea "buna, tzitzi!". Daca vedeam ca insista sa suga, ii distrageam atentia cu cantecele, jucarii, etc. 

Tratamentul alopat cat si sfaturile mi-au fost date de dr. Ilinca Tranulis, consultant de exceptie in alaptare. O gasiti la 07ALAPTARE. Amuzant sau nu, asta a fost povestea, atat am reusit sa fac, ma bucur ca nu am smuls-o brusc din alaptat in perioada cand avea inca cateva mese pe zi de san, si ca am reusit sa o fac sa nu planga. 

Cum m-am vindecat eu dupa incetarea alaptarii? Cu violet de gentiana, of course. Am aplicat local cat am putut de des, si in cateva saptamani nu mai aveam nimic. 

Ce s-a mai intamplat de atunci? S-a mai intamplat o durere la sanul drept, in extrema dreapta, aparuta prin iunie, si care in lunile urmatoare a tot aparut si disparut fara ca eu sa reusesc sa leg de ceva anume. Durerea se accentua noaptea, in pozitia de culcat pe partea opusa. Prima data am crezut ca se datoreaza caratului de greutata preponderent in mana dreapta (bagaje, cumparaturi, Elena in brate mai mult pe mana dreapta). Din pacate, pauza in a folosi mana dreapta nu a dat rezultate. Am ajuns inevitabil la doctorul care mi-a pus implantul, Ionescu Radu. M-a pus sa monitorizez menstruatiile si variatia durerii in timpul unei luni calendaristice. Astfel am observat ca durerea apare inainte de menstruatie si dispare ca luata cu mana dupa. Asadar concluzia finala a fost ca este o durere cu o cauza hormonala, pentru care am apelat din nou la dr. homeopat. Tratamentul: tinctura de Ienupar de la PlantExtrakt, 1 ml de 3 ori pe zi. In prezent sunt in timpul tratamentului, concluziile le voi spune dupa terminare.

Cu ocazia vizitei la dr. Ionescu, mi-a recomandat si ecografia mamara pe care nu am facut-o in cei 7 ani niciodata. La dr. Craioveanu Ana-Maria de la Regina Maria. Rezultatul este foarte bun, ma bucur ca am facut-o degeaba. Si sper sa o fac degeaba si in continuare, o data pe an, cum mi-a fost recomandata de acum incolo. Mai jos este rezultatul ecografiei. Corectez faptul ca termenul de la implant este de 7 ani, nu de 8. Greseala imi apartine, cand am dictat. 


Sa nu uit ce era poate cel mai important. Cum arata sanii dupa 7 ani de la implant, din care 2 jumate de alaptat? La fel ca in primele luni de la implant, adica foarte bine. Tesutul meu mamar s-a micsorat din nou spre sfarsitul alaptarii (asa cum s-a intamplat si dupa prima alaptare fara silicoane, dinainte de operatia de implant). Mare parte din ceea ce se vede acum sub piele, este siliconul, e adevarat. Nu s-au lasat, nu s-au miscat, nu s-au deplasat, nu s-au strambat. Felicitari si multumiri din nou doctorului Ionescu Radu.


No comments: