09 December 2012

Ce mai mancam!

De sus in jos: pateu somon (reteta aici) 2 oua fierte, in mijloc 2 bucati mici cascaval capra, salata cruditati cu maioneza homemade de catre mama, 2 graunti usturoi.


Omleta din 2 oua si niste rondele praz, la cuptor intr-in capac de sticla termorezistent, cu ulei de palmier nehidrogenat. Plus salata sfecla rosie cu hrean si o mana de patrunjel taiat marunt.


Paste de orez, creveti cu sos din: rosii, ardei, ceapa, usturoi, curry, ulei, alte condimente dupa gust.  


Vitel cu praz si masline. 


Drob de miel cu usturoi si salata valeriana. Drobul este reincalzit la cupor si putin cam rumenit, l-am uitat in cupor, ceea ce nu recomand, arsura fiind toxica. Pe deasupra am mai pus niste unt. 


Clatite din oua si nuca de cocos proaspata. Se sparge nuca ca aici, si se mixeaza intr-un blender de minim 1000w cu 2 pahare de apa la o nuca de cocos, pana se face o pasta groasa. Pasta se amesteca cu nimic altceva decat oua si se obtine cel mai sanatos aluat de clatite posibil. Se poate coace (daca nu te grabesti) in capace de sticla termorezistente bine unse cu ulei cocos la cuptor, sau in tigai ceramice pe aragaz, daca nu ai timp, dar pe flacara foarte mica, pentru a nu se arde. Noi le-am mancat cu afine congelate si doar pentru Victor cu un extra-toping de sirop pe agave.



Budinca de amaranth

Nu arata bine cratita in poza, dar garantez ca e delicios. De asta nici nu am poza cu budinca in castronele, pentru ca s-a mancat foarte repede. Noroc ca facusem poza cratitei pe foc. Chiar si pseudocerealele (amaranth, quinoa, mei, hrisca) se recomanda a fi inmuiate ori fermentate inainte de a fi preparate termic, pentru a inhiha anumiti antinutrienti toxici, printre care acidul fitic.

Amaranth-ul se tine la fermentat in apa 1-2 zile (o cana amaranth, 2 de apa plata, 2 linguri de lamaie, intr-un vas de ceramica acoperit). Face o spuma pe deasupra, e normal. Dupa care se da in clocot cateva zeci de secunde, se scurge si se arunca apa, apoi se fierbe 15-20 min intr-o cutie de lapte de cocos. Daca nu ar fi fost fermentat/inmuiat inainte, ar fi trebuit fiert cam 45 min. Dupa fierbere se da la o parte de pe foc. Intre timp se amesteca 2 galbenusuri (de preferinta bio) cu 2 linguri de miere si se incorporeaza in budinca trepta, pentru a nu se intari brusc galbenusurile. In reteta originala, se recomanda fierberea inca ceva timp, in bainmarin. Dar eu am riscat si am mai pus pe foc inca cateva minute pana a mai clocotit un pic. La final am adaugat 2 pipete de esenta valinie bio. Se mananca rece.


4 comments:

Roda said...

Adina, am incercat sa fac si eu clatitele dar pasta care mi-a iesit nu se tinea deloc. Poate nu am blenduit eu de ajuns?

Adina said...

Roda, de aceea clatita mea din poza arata asa, taiata. Daca le fac mari, cat tigaia, nu se tin, se rup bucati, si le intorc asa, bucatele pe rand. Daca le fac mici, adica pun jumate de polonic incet in centrul tigaii, atunci se face o mini-clatita mica, si se tine. Dar trebuie sa fie mai groasa.

Oricum nu va arata nicodata ca cele clasice cu faina. Dar gustul este atat de bun, incat eu trec peste neajunsul aspectului. Trebuie sa faci un compromis legat de aspect.

Daca tot nu esti multumita si vrei sa arate mai bine, te sfatuiesc sa adaugi in ea putina faina de orez, de exemplu. Sau o faina fara gluten (daca te intereseaza sa mananci fara gluten). Daca nu, poti pune putina faina de grau :)

Roda said...

Nu ma intereseaza aspectul deloc. Doar sanatatea si gustul :). Am pus o cantitate mica (o lingura, maxim doua) si nu am putut intoarce. A trebuit sa amestec in tigaie ca sa se coaca bine fara sa se arda si am servit cu lingurita. Gustul este excelent, nu as mai adauga nimic, mai ales ca incerc sa reduc glutenul cat de mult pot. Poate ca nu am blenduit totusi suficient. Ca si idee nuca de cocos a ramas ca si cand ar fi fost rasa. Ar trebui pasta sa fie mai fina?
Multumesc mult pentru raspuns!

Adina said...

De aceea am zis ca blender-ul sa aiba putere mare, minim 1000w, ca sa iasa cat mai pasta. Dar nu vad o problema in a fi bucatile mai mari.