04 March 2010

Ce mai mananc in ultima vreme.... usturoi !

Felurile de mancare nu sunt foarte diferite, contin ingrediente comune, de exemplu usturoi sau ciuperci, pentru ca asta am avut in aceasta perioada in frigider/camara.

Usturoiul il iau la tara. Din supermarket refuz sa mai cumpar usturoi de cand am realizat ca este crescut in bureti ( d'aia e alb, curat, fara urme de pamant) si "dispare" dupa o perioada, fie in camara sau frigider (e umflat cu apa, care se... evapora). Nu mananc chiar la fiecare masa, insa mananc zilnic in utlima vreme.

Este sanatos, toata lumea stie. Enzimele sanatoase (fitominele) din usturoi nu se activeaza decat prin strivirea grauntelui (nu taiere cu lama cutitului) inainte de a ajunge in gura in contact cu saliva. Dupa zdrobire trebuie lasat cateva minute, pentru a lasa respectivele enzime sa se elibereze. Eu l-am taiat (cum vedeti in poze) pentru ca am ratacit prin casa zdrobitorul si nu-l gasesc.

Asadar: lipie, salata valeriana, rosii chery, masline, usturoi, seminte in din belsug. Nu recomand lipie (contine faina alba si zahar) daca nu aveti metabolismul accelerat, ca al meu.



Ciuperci calite in ulei de palmier hehidrogenat, patrunjel tocat, usturoi, humus, lipie.



O felie paine secara Fin Crisp (o gasesc in ce in ce mai greu) + icre stiuca crude + usturoi; 2 frunze de antive cu sfecla coapta si rasa cu hrean.



Salata valeriana, morcov ras, ciuperci calite in ulei palmier hehidrogenat, usturoi, ulei seminte in.



Ciuperci calite in ulei palmier hehidrogenat, smantana fermentata, usturoi, sare, piper.



Andive, smantana fermentata, usturoi, oua prepelita fierte, sare, piper.



Salata valeriana, morcov ras, cascaval ras, oua prepelita fierte.

6 comments:

pixxie said...

Intr-adevar Finn Crisp se gasesc din ce in ce mai greu; la mega nu mai este, iar la Carrefour abia am gasit o cutie ascunsa prin fundul raftului. Mai exista o paine Maca facuta de Carrefour dar vad ca nici aia nu se mai face...In reste dragute retete, am acasa niste oua de prepelita si chiar nu stiam cu ce sa le mai prepar :)

Madeleine said...

Buna. Chiar ma intrebam ce mai mananci? Ceva asemanator cu Fin crisp am luat de la Dm, produs de Allnatura. Cu mirosul de usturoi ce faci? Ai vreun truc?

Adina said...

Daca sunt acasa, mestec cateva frunze de patrunjel. Eficienta 100%. Daca nu, ma spal de dinti. De obicei port cu mine o periuta si pasta in borseta cu farduri. Eficienta 80%.

Pentru cine nu suporta mirosul, exista capsule cu usturoi.

Simona said...

Arata grozav retetele tale, sanatoase si rapid de facut.Multumesc pentru idei :-)

Anonymous said...

carne nu mai mananci?

Adina said...

Ba da, dar asa s-a intamplat sa mananc in zilele in care am facut pozele. Mananc insa putina, deoarece nu fac sport pe masura, incat sa justifice aportul de proteina. Dupa alergat dimineata iau proteina de zer. In rest, carnea care apare in meniul meu este peste (aproape zilnic) sau carne vita (2-3 ori pe saptamana). Pui din supermarket nu mananc. Iar de la tara, cantitatea de pui pe care pot sa-o iau, ii e destianta exclusiv baietelului meu. Vanat, oaie, porc nu imi plac.