15 September 2009

Restaurantul Insula din Neptun

Ce mananc eu la mare? in vacanta? unde unii mananca ca si cand vor sa "isi sape mormantul cu dintii"? Proverb arab se pare...

Este vorba de ceea ce am mancat in weekendul de la Neptun la restaurantul Insula, acum o saptamana. Revin cam tarziu asupra subiectului, insa nu am avut timp sa scriu saptamana trecuta, si voiam totusi sa scriu, pentru ca multi ma intreaba cum pot sa ma tin de dieta la restaurant, cand cei din jurul meu mananca atat de diferit de mine.

Mai vreau sa scriu inca o data si despre motivul ptr. care tin eu o dieta law-carb: pentru ca este foarte usor de tinut. Cand mergi in vacanta si mananci la restaurant, gasesti mult mai usor alimente pe baza de grasimi, decat carbo complecsi + proteine de calitate. E adevarat ca in aceste situatii, raportul grasimi sanatoase/nesanatoase e defavorabil celor sanatoase, adica grasimile mononesaturate, care ar trebui sa predomine in dieta low-carb, insa se presupune ca nu stai in vacanta 3 luni... eu cel putin nu... asa ca in cuteva zile nu patesti nimic daca mananci mai multe grasimi saturate si polinesaturate. Este la fel de adavarat ca daca incepem sa gandim asa, putem spune si ca nu patesti nimic daca o dai pe carbo simpli la greu cateva zile... dar este pana la urma decizia fiecaruia ce face cu viata si cu corpul lui... mie imi este foarte bine cu dieta pe baza de grasimi, chiar preponderent saturate ptr. cateva zile in vacanta, si nu ma simt bine daca o dau pe carbo simpli mai mult decat la o singura masa din cand in cand...

Deci, daca acasa dieta mea low-carb abunda zilnic in avocado, caju, salate de legume cu ulei de in si peste, ei bine... aici ca sa raman in low-carb am ales sa manc:

- icre frecate mai mult ca sigur cu ulei de floarea soarelui (are preponderent grasimi polinesaturate - mai putin sanatoase decat mononesaturatele)

- salata de oua fierte cu maioneza (sper ca era facuta de ei, chiar si cu ulei de floarea soarelui...) + cateva feluri de branza si cascaval ras (a fost buna, dar grea combinatie ptr. stomac... iar eu am fost singura careia nu i-a fost rau dupa ce a mancat-o, ptr. ca nu am acompaniat-o cu paine calda si papanasi cu dulceata si mult vin, precum restul)


- peste care trebuia sa fie la gratar, dar arata ca la teflon...


- mujdei ultra-frecat cu ulei.. tot de floarea soarelui + tzatziki + un sos din rosii si ardei iute

Am ales aceste feluri de mancare, desi pe masa au mai fost: paine calda, cartofi copti, legume la gratar, papanasi si placinta cu branza abia scoasa din cuptor. Am stat la masa cu 7-8 persoane care au mancat in fata mea preponderent paine, cartofi si etc. Ba mai mult, eu a trebuit sa-l hranesc pe Victor cu placinta si papanasi cu mana mea, deci le-am mai si atins, mirosit, etc. Si totusi nu le-am mancat. Pentru ca corpului meu nu-i trebuia in acel moment cateva linguri de faina + o lingura de zahar + o lingura de margarina probabil... La asta se reduce de fapt papanasul si painea calda care miroseau intr-adevar frumos. Deci cand poftesti la mancarea celui de la masa vecina la restaurant, iar cei de la masa cu tine comanda "ca la ultima masa" inainte de scaunul electric, gandeste-te ca in acel moment corpul tau nu are nevoie de o lingura de faina + o lingura de zahar... Vizualizeaza in farfuria ta o lingura de faina + una de zahar + una de margarina, si intreaba-te daca mai vrei sa mananci.

5 comments:

Anonymous said...

bine poate simpla idee de felie de paine nu ma atrage...insa nu pot manca nicio mancare fara paine...de preferabil foarte multa.icrele de exemplu nu le pot manca fara paine...nu as putea

Ina said...

F bine punctat. Te apreciez.

Nik26 said...

Ha, ha! ;) Mi-a placut finalul!
Si eu am fost plecata cateva zile si desi am mancat doar la restaurant, am ales salate, legume la gratar, peste, pui... desi recunosc ca nu erau cine stie ce meniuri (genul romanesc - cartofi, orez sub toate formele etc!) tot am reusit sa o scot la capat! Cu siguranta se poate!

natty said...

adina sa stii ca iti citesc demult blogul dar acum las primul comentariu
vreau sa iti spun ca exact asa reusesc sa imi suprim si eu pofta de dulciuri - in loc sa ma gandesc ce buna e cutare inghetata sau ciocolata imi imaginez ca sunt diferite forme ale aceleiasi linguri de zahar. Si imi imaginez ca iau o lingura de zahar plina cu varf si o inghit - sa stii ca functioneaza!
M-am distrat sa vad si la tine aceeasi metoda:)
ps eu mananc carbs, dar nu mananc zahar (si orice contine zahar) si nu mananc seara - si normal tot setul de reguli (fara bauturi carbogazoase, multe legume, mai putine fructe, fara prajeli etc.)

camy said...

sunt total de acord cu tine,si la fel cand am fost la mare am mancat cat mai multe proteine si legume,evitand carbohidratii.mie nu-mi e pofta de ceva decat dupa ce am gustat,deci daca doar miros nu am probleme.