05 December 2007

Snitel de vitel

Fiul meu, Victor, are 2 ani si 2 luni si ar manca daca l-as lasa, numai paine alba si ciocolata! Cioco nu prea vede. Dar batalia cu painea o duc zilnic si mi-a ascutit simturile... O ascund, n-o mai cumpar, nu avem, o aducem la sfarsitul mesei, cumparam de tarate, nimeni nu mai mananca paine in casa, daca vad paine la restaurant la alta masa, ii rog daca imi permit, sa o ia de pe masa sau ii arat lui Victor crocodili pe tavan... Desi atatea eforturi depuse, el tot paine alba cere si fara ea mananca, vorba aia, doar sa traiasca. Eu am rabdare, timpul le rezolva pe toate. Dar pana atunci nu pot sta cu mainile in san, si incerc sa-l invat sa manance cat mai sanatos (de parca nu fac asta de cand s-a nascut...haha! Inainte de a se fi nascut Victor, cand auzeam la altii ca au astfel de probleme, criticam si ziceam ca mie nu mi se va intampla... haha!). Evident legumele le refuza categoric. Asa ca a trebuit sa inventez, sa ma inspir, sa fiu creativa, sa camuflez legumele si alimentele sanatoase in feluri atragatoare de mancare.

So, in categoria "Dieta" veti gasi de azi si recipes for little picky eaters (in traducere retete pentru mofturosi mici) pentru cei carora le suna cunoscut ce am scris mai sus.

Azi i-am facut lui Victor snitel de vitel, in care am camuflat brocoli. Iata cum: se bate extrem de bine carnea de vitel de lapte (eu o iau din Cora), se taie in bucati mici (3-5 cm) si se da prin ou batut amestecat cu brocoli fiert pasat, apoi prin pesmet si se prajeste in ulei. Atentie ca se face repede, datorita dimensiunilor mici. Cam asa arata.


Victor a mancat tot ce vedeti pe farfurie, evident fara frunzele ornamentale de spanac. Pe acelea, cu o grija deosebita, s-a asigurat ca le inghit eu pe toate!
Ideea ingenioasa cu acest snitel este ca are si brocoli (sau alta leguma adaugta in loc de brocoli), fara sa se vada. Adica din doua rele, alegem unul mai mic. Decat deloc si deloc, macar fara sa stie. DAR, chiar daca printisorii nostrii refuza legumele si salatele si adoptam aceasta metoda de camuflare, e bine sa avem grija sa le vada totusi pe masa, sa le aduagam pe farfurie ca ornament, sa le mancam noi in fata lor. Educatia cea mai buna se da prin exemplu de comportament.

No comments: