08 December 2010

Turism de weekend - Sighisoara

Am plecat cu indoieli vineri la Sighisoara (Victor care era mucios, nu stiam unde voi sta, cum va fi) si m-am intors foarte incantata. Este vina si incultura mea ca nu stiam prea multe despre oras. Am avut senzatia ca am plecat cateva zile din tara, ca am fost intr-un orasel din Vestul dupa care tanjim mereu, ca idiotii. Ca dupa o fata Morgana... Nu am crezut ca la noi in tara poate fi asa frumos. In primul rand, nu am crezut ca in Romania mai exista oameni care sa-si duca viata atat de diferit, de pe alte coordonate decat noi, cei din Bucuresti, care (parca) traim intr-o groapa de gunoi, cu probleme legate de Guvern, de legi, bani, trafic, taxe, n-avem bani, cat costa, aer poluat, fugi la birou, fugi acasa, stai la coada, mizerie pe strada, gunoi pe trotuar, oameni care nu misca un deget daca nu au un castig imediat, etc. Asta e Bucurestiul in viziunea mea. Iar Sighisoara am perceput-o diferit. Mai avusesem tangente cu Brasovul, deci aveam idee despre calmul ardelenilor, insa atata frumusete arhitecturala, curatenie pe strazi, stradute pietonale pline de magazine de suveniruri (nu plastice made in china, ci produse artizanale locale), restaurante si cafenele, dar si buna primire din partea localnicilor, eu nu am mai intalnit nicaieri in tara noastra.



Am stat la hotelul www.hotelcavalerul.ro pe care il recomand calduros. Merita sa intrati pe site sa vedeti cum arata o camera. Mancarea la hotel este divina.

Centrul orasului era impodobit ptr. sarbatori:







Orasul este vegheat de vechiul turn cu ceas:





Merita vizitata biserica din deal



si Scara acoperita construita in 1642, care duce la Scoala din deal ce dateaza din 1522:



Am fost impresionata de o cofetarie de neuitat, cu un decor vechi, prajituri home-made servite de fete imbracate in costume traditionale si de un magazin cu haine unicat, decorate manual.



Merita vizitata casa in care a locuit Vlad Dracul intre 1431 si 1435 (in 1436 a devenit domnitorul Tarii Romanesti). In 1431 s-a nascut chiar in aceasta casa, fiul sau, Vlad Tepes.













Langa Sighisoara exista si un centru de echitatie cu o ferma de animale, locuri de cazare si restaurant:



Am mancat pt. prima data in viata mea carne de strut. Gustoasa si sanataosa. Are gust de carne de rata ori gasca.



La intoarcere, drumul a fost de asemenea ca din alta lume, datorita zapezii proaspat cazute noaptea care inghetase pe copaci.

1 comment:

Elisse24 said...

Interesante postari, o sa te mai vizitez,

am si eu un blog http://triptravel2.blogspot.com/

Felicitari!