14 October 2009

Avocado din nou

O sa pun intr-o zi toate retetele cu avocado pe care le pot face eu. Din pacate, acum ma repet: salata de avocado cu rosii si ceapa rosie + lamaie + painea de secara Fin Crisp. Avocado este un fruct (nu este incadrat la legume, ci la fructe, oricat de ciudat pare...) absolut minunat, atat din punct de vedere al nutrientilor continuti, cat si prin faptul ca se pastreaza bine in frigider mult timp. Am mai auzit o teorie care spunea ca eventualele pesticide si chimicale folosite in procesul de cultivare raman pe/in coaja, aceasta avand o structura groasa care protejeaza pulpa mai mult decat la alte fructe sau legume. Daca il cumperi prea crud (ceea ce se intampla frecvent) se coace singur in frigider (mai incet) sau in camara (mai repede). Plus ca se gaseste cam in orice super/hipermarket. Deci usor de procurat si de pastrat.


Eu prefer sa-l mananc crud, adica nepreparat termic, ptr. a-i pastra grasimile sanatoase mononesaturate. Iar crud inseamna taiat cubulete sau felii si amestecat in salate alaturi de orice legume, dar neaparat cu lamaie si usturoi/ceapa/ardei iute, pentru a-i da gust. Sincer, crud si fara nimic, nu-l pot manca. Facut pasta merge foarte bine cu smantana, peste sau pui, seminte de in si lamaie.

Nutrientii pentru 100 g avocado crud (asta inseamna cam jumate de avocado):
Calorii = 161
Proteine = 2 gr
Carbo = 7 gr
Grasimi = 15 gr (din care: saturate 3 gr; mononesaturate 10 gr; polinesaturate 2 gr)
Fibre = 5 gr
Calciu = 11 mg
Fier = 1 mg
Magneziu = 39 mg
Fosfor = 41 mg
Potasiu = 599 mg
Sodiu = 10 mg
Zinc, cupru, mangan si seleniu - cantitati infime
Vitamina C = 8 mg
Vitamina B-6 = 0,3 mg
Vitamina B-12 = 0 mcg
Vitamina A = 612 UI
Vitamina E = 1.340 mg_ ATE

3 comments:

aghi said...

Arata delicios:)

Adina said...

Nu stiu cum arata, dar la gust chiar este delicios.

Serban said...

daca ai chef sa citesti ceva despre grasimi... http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/a-primer-on-nutrition-part-2.html