28 November 2008

Peste + legume

De data asta: dorada cu avocado, rosii, usturoi si ardei iute.

In general peste cu legume sub o forma sau alta, este un fel de mancare pe care il mancam foarte des, cam o zi da, una nu, ptr. ca si mie si lui Victor ne place foarte mult. Apropo... nu am mai scris ce mananca Victor in ultima vreme, ptr. ca de cand cu gradinita, mananca cam orice!!!... Ar trbui sa scriu cu rosu mare, si sa fac un post separat: Victor a ajuns sa manance orice! Cei care au copii imi inteleg euforia... Deci, la gradinita se rezolva cam toate problemele!



Sa revenim: dorada, ulei struguri 30 g (de asta aveam), apa un pahar, 3-4 catei ustoroi taiati, un ardei iute taiat. In tigaie cu un capac cat mai ermetic, sa nu iasa aburul, maxim 15 minute.


Fara aceste sosuri sau salate, nu ar avea nici un gust. Sus: rosie, ardei iute, usturoi, ulei struguri, sare, piper. In dreapta: avocado, rosii, ulei, sare, piper. In stanga: usturoi, ulei, sare, apa. In acest mujdei de obicei pun smantana, dar nu am avut in acel moment.

Aceste sosuri sunt mai bune daca se lasa la frigider jumatate de ora inainte de a le manca.

6 comments:

Cetateanul Asortat said...

Mi-ai facut pofta cu pozele astea... numai ca o sa incerc cu macrou sau rechin (nu stiu exact ce am in congelator).

Poti detalia te rog modul de preparare al sosurilor (sus si dreapta)

Keep up the good work

Adina said...

ok, si tu mi-ai facut pofta cu macroul! Cu rechinul nu m-am impacat niciodata, nu-mi place gustul. Cu sosurile:
1. sosul cu rosii, ardei iute si usturoi: tai cubulete rosiile, tai rondele ardeiul iute, si zdrobesti usturoiul prin ustensila aia specifica... nu stiu daca are un nume. Si le amesteci pe toate cu ulei, sare, piper.
2. sosul cu avocado si rosii: zdrobesti avocado pana se face o pasta (daca e copt n-ar trebui sa ai probleme), mai pastrezi o felie de avocado si o tai cubulete, tai rosii cubutele si le amesteci pe toate. Adaugi ulei, sare, piper dupa gust.
3. mujdei: zdrobesti usturoiul, il freci cu ulei si sare, adaugi sau nu smantana fermentata.

Cetateanul Asortat said...

pana la urma am dat peste niste somon, am pus in tigaie ulei de masline si am stors o mandarina si o lamaie, sosul a iesit delicios.

Iti dau o idee pentru un sos super la somon: tai jumate de ceapa marunt, 15 masline verzi mari tocate marunt si jumate de portocala taiata marunt. Le amesteci intr-un bol si storci cealalta jumatate de portocala

E super contrastul dintre gusturi

Pe somon poti pune coaja de portocala rasa, pentr aroma

enjoy si tks pt retete

Adina said...

Diseara asta fac! Imi lipsesc maslinele verzi, dar le iau azi.

Atentie la coaja de portocala sau lamaie... Am auzit din sursa sigura (un importator de portocale din Cipru) ca vopsesc coaja citricelor.

cetateanul asortat said...

tks for the tip.

Cum a iesit sosul, ti-a placut?

Adina said...

Aseara am facut-o, azi am postat-o. Merci!