23 December 2015

Reteta perfecta de vin fiert

Se fierbe vin rosu, de preferabil facut in casa (daca nu am, eu folosesc Printul Mircea Merlot, este vinul meu rosu preferat). Recipientul sa fie un vas emailat.

Cand a inceput sa fiarba se adauga zahar de trestie nerafinat. As zice ca o lingurita la o cana e suficient. Se amesteca bine pana se topeste, dar nu pe foc, se da alaturi in timp ce se amesteca zaharul pentru topire.

Abia dupa ce s-a topit zaharul se adauga scortisoara, de preferat bucati mici, nu pudra. Pudra da un gust ciudat stricand aroma de vin. In plus, face vinul sa fie tulbure si ramane si pe peretii canii.

Dupa adaugarea scortisoarei se mai fierbe cateva minute si in final se adauga felii de portocala si de mere rosii. Ideal daca aveti portocale organice, daca nu spalati bine coaja inainte pt. a indeparta cat mai mult eventualele substante folosite in agricultura ne-organica. Mere organice inca se gasesc :)

Exista si retete in care se adauga si alte condimente gen cuisoare, cardamon, anason, boabe piper negru, etc. Parerea mea: cu cat mai putine, cu atat mai mult se pastreaza aroma de vin. Indiferent ce condimente adaugati, sa fie bucati intregi ( nu pudra), altfel rezultatul o sa fie un amestec tulbure.

Reteta de mai sus este cea care mie imi place cel mai mult si pe care o fac iarna, cand vreau sa sa simt magia sarbatorilor.



No comments: