05 September 2014

Cum e sa iti joci sufletul la jocurile de noroc?

Gambling with your soul. Suna mai bine in engleza, nu? As fi vrut sa scriu articolul asta in engleza. Dar mi-a fost teama ca nu as reda mijloacele literare intocmai si s-ar pierde esenta, sau sufletul ideii, ca sa intram in tema. Deci cum e sa iti joci sufletul la jocurile de noroc? E super. Si amuzant. Si trece vremea mai repede cand te plictisesti prin viata. Nu, glumesc. E periculos, in mare parte trist, iar satisfactiile sunt ametitoare cand castigi, ca sa te faca mai bine dependent. La un moment poate fi si plictisitor, mai ales cand ii cunosti prea bine pe ceilalti jucatori.

Ma gandeam sa va spun cum e, pentru ca am multa experienta. Si i-a venit si randul subiectului sa iasa la lumina. Jocuri de noroc nu am jucat in viata mea, nici nu stiu sa joc. Dar la alea din viata care pot fi metaforizate in aceasta expresie, sunt experta. Daca se castiga bani din asa ceva, eram printre cei mai bogati oameni din lume pana acum.

Am zis de multe ori ca articolele mele nu sunt pentru toata lumea. Daca nu intelegi despre ce vorbesc, inseamna ca nu iti este adresat. Sau nu ai ajuns la nivelul de intelegere si experienta pentru a-ti fi util articolul. Acesta de azi prin exceptie, ma indoiesc ca il vor intelege prea multi si din cei care de obicei intelegeau. Unii dintre voi, insa, il vor tine minte si peste timp cand vor fi pregatiti, il vor cauta cu disperare, sa il mai citeasca o data. Ii va asteapta cand vor fi pregatiti.

Cum incepi sa joci prima data? Adica cum ajungi sa intri in asa ceva? Habar nu ai ce faci prima data. Ori nimeresti singur din intamplare si asta se poate intampla de obicei la vasta adulta, dar de cele mai multe ori, de cele mai multe ori... te pune cineva la masa de joc. Si asta se intampla cand esti copil. Si asta ti-o face cineva apropiat. Si rar intelegi, chiar si ani buni dupa, daca prima data ai pierdut sau ai castigat. Dar castigi dependenta. Din prima.

Cum am castigat eu experienta in asta? Pai pierzand de multe ori pana am invatat. Si, nu, nu am avut mentori. Am invatat singura. Am reintrat in joc dupa fiecare pierdere, cu miza si mai mare. De fiecare data si mai mare. Si am inceput sa invat atat regulile, dar mai ales modul de trisare. Nu stiu cum o fi la jocurile pe bani, dar la astea pe suflete daca nu trisezi ca lumea, nu merge.

Am invatat si ca (si asta se poate aplica sigur si la jocurile de noroc pe bani) pentru a juca pe ceva, trebuie sa nu pretuiesti acel ceva. Cei care joaca pe bani, va spun cu siguranta ca nu ii pretuiesc. Ii au sau nu, multi sau putini, nu conteaza. Ca sa joci pe bani, trebuie sa nu dai doi bani pe ei. Si la fel trebuie sa faci cu sufletul ca sa il poti juca. Sa nu pui pret pe el si sa nu iti fie teama ca il vei pierde. Cand ma uit in urma, realizez ca puteam de multe ori sa nu mai recuperez niciodata pozitia de castigatoare. Doar intamplarea a facut sa castig.

De unde am avut ca sa pot mari miza? din moment ce piedusem de atatea ori. Uite ca aici nu merge ca la bani, sa te imprumuti... Aici merge cu sa renasti, sa ai putere foarte mare sa daruiesti, sa ai un izvor vesnic de putere in tine. Iar asta nu depinde de tine. Asa te nasti. Depinde de tine intr-adevar sa ai perseverenta sa inveti singur. Insa daca nu se intalnesc aceste doua situatii, sa ai calitatea nativa de te regenera sufleteste plus vointa nebuneasca de a persevera sa inveti, nu ajungi un jucator bun.

Ce castigi? Ce se castiga intr-un astfel de joc? Tot ce vrei. Absolul tot. Exact ce ti-ai dorit. Tot ce ti-ai dorit vreodata, aia o sa ai. Fiind o miza atat de mare, castigul e pe masura. Si te ameteste si da dependenta. E o lege simpla a naturii, sau o lege a evolutiei mai degraba, daca te atrage castigul esti motivat sa lupti cu orice risc pentru el. Si o sa castigi si o sa ai tot. Dar vei fi satisfacut? Iti va ajunge? Nu. Mereu vei vrea mai mult, si vei fi intr-o vesnica cautare de a mari miza si de a obtine mai mult.

Exista ceva ce nu se poate castiga intr-un astfel de joc? Da, liniste sufleteasca. Capul pe perna linistit nu vei mai pune niciodata.

Cum poate iesi un om dintr-o astfel de ruleta ruseasca? daca pe suflet nu da doi bani. Nu stiu, ca eu nu am reusit pana acum. Asa ca imi dau si eu cu parerea din ce am vazut in jurul meu, bineinteles. Sa aiba norocul sa gaseasca pe cineva care sa ii pretuiesca sufletul mai mult decat o face el. Sa aiba norocul norocului :) sa ii si placa acea persoana si inca atat de mult incat sa ajunga sa o pretuiasca. Sau in ordine inversa. Si astfel sa isi pastreze sufletul pentru acea persoana.



No comments: