18 July 2012

Miracolul vietii pe pamant

Mie nu-mi vine sa cred ca fructele din farfurie sunt din curtea mea. Nectarinele sunt dintr-un nectarin pe care noi il numeam piersic, crezand evident ca este piersic... Acum vreo 10 ani, se pare ca un prieten ar fi pus in gluma la parintii mei intr-un ghiveci cu flori, un sambure de la o nectarina pe care tocmai o mancase aflandu-se in casa la ai mei (pana in vara asta povestea era cu samburele de la piersica :) facand un pariu daca va iesi ceva ori ba. Nu numai ca a iesit, dar a crescut un copacel, care a stat vreo 8 ani afara iarna de iarna, n-a prea fost udat vara, iar in 2010, cand am amenajat gradina l-am plantat in curte in sfarsit. Unde a exlodat, a crescut in 2 ani ditamai copacul. Nu credeam ca va face fructe, ma gandeam ca trebuie altoit, il tineam ca pe o tufa verde, pe care o tundeam des, deoarece crestea in nestire. Iar in primava 2012 s-a umplut de flori. Am zis ca or sa cada. Nu au cazut. Am continuat sa pun la indoiala puterea incredibila a naturii de a perpetua viata pe pamant si mi-am zis ca or sa fie fructe mici sau vor cadea toate inainte sa se coaca. Dar fructele au crescut mari, au ramas toate in copac, s-au copt si sunt cele mai parfumate si gustoase nectarine pe care le-am mancat vreodata. Numai ca sunt nectarine si nu piersici :) Unele au viermi, dar prefer sa le las nestropite. Iar zmeurica este dintr-un fir prapadit cumparat in martie de la Hornbach, care acum este un tufis maricel. La asta chiar nu ma asteptam sa faca fructe din primul an. 


4 comments:

Let's make a diva said...

si eu am chiar 2 piersici in curte..mere,pere,prune,zmeura,mure,cirese,visine,nuci,cirese albe,fragi,alune salbatice,caise :)) acum mi a pus tati si un dud,insa nu cred ca s a prins..e de vreo 3 luni in curte si nu i a dat vreo frunza:))

Alexandra Albu said...

Toata viata mi s-a spus ca din samburi de pomi nu ies pomi care sa rodeasca si toata viata m-am gandit ca e cam stupid sa fie asa, ca doar natura a lasat sa se INMULTEASCA pomii astia. Ma bucur mult pentru voi si fructele voastre bune si curate!

Adina said...

Da, Alexandra, eu am crescut la tara si am auzit acelasi lucru de la tarani, care ar fi trebuit sa stie! Cand eram mica tot timpul imi intrebam bunici daca pot pune in pamant un sambure de pruna si daca va iesi un copac, si imi spuneau ca nu, prunul iese singur in apropierea trunchiului celui batran. Dar se pare ca nu este numai asa, ci este si cum noi am banuit. Am dovada. Interesant mi se pare ca nu am ingrijit nectarinul, aici mi se pare incredibila puterea vietii de perpetuare si adaptare. Daca statea vreun copac pretentios cumparat de la vreo sera - neudat vara si iarna afara in ger, cum a stat nectarinul asta, sigur murea!

floridemandarin said...

Ce frumos! Și eu caut să plantez niște sâmburi de prune și am tot căutat pe net informații. O să încerc varianta ta! Mulțumim de articol :)