20 July 2012

Draga jurnalule...

iarta-ma ca te-am neglijat in ultima vreme. Am facut-o doar pentru a-i acorda mai mult timp fiintei pe care o gazduiesc in corpul meu pana la sfarsitul anului si care a avut nevoie de ceva mai multa atentie din partea mea pana s-a adaptat :) Si fiinta se pare ca este o fetita :)

Dar azi as vrea sa te onorez ca pe un jurnal drag ce imi esti, si sa iti povestesc ce am facut. Sunt in Sibiu, unde are loc la acest sfarsit de saptamana un raliu international. Greu am fost convinsa sa vin, si bine am facut ca am venit. Credeam ca Brasovul si Sighisoara te fac sa te simti ca esti in afara tarii. Nici pe departe! In Sibiu zici ca este direct intr-o capitala Europeana. Si-a meritat din plin titlul de capitala culturala a Europei in 2007.

Asadar azi am inceput cu o omleta delicioasa la hotelul Apollo, aflat la maxim 10 minute de mers pe jos de Piata Mare - dragut, confortabil, singurul unde am mai gasit camere, dat fiind ca Sibiul este plin ochi de turisti straini in general vara, iar in acest weekend e si mai plin datorita raliului. Apoi am obtinut o harta a orasului de la hotel (ce surpriza! nu ma asteptam sa aiba asa ceva) si  m-am despartit de baietii mei care au plecat la raliu, iar eu am plecat pe jos spre centru, avand lista obiectivelor turistice scrisa de mana de la Bucuresti!

Am nimerit direct in Piata Mica unde este podul Minciunilor, pe care nu am avut cui sa spun o minciuna ca sa vad daca se verifica legenda care spune ca podul care are "urechi" incepe sa scoata zgomote la "auzul" minciunii. Dar nici nu s-a daramat cand am trecut peste el, asa cum se spune ca s-ar intampla cand o persoana care n-a mintit niciodata ar trece podul. Insa maine o sa am ocazia sa testez mincinosi profesionisti :)

Apoi am intrat in Muzeul Brukenthal - fostul palat al baronul Samuel von Brukenthal, guvernatorul Transilvaniei in perioada de glorie a Imperiului Austro-Ungar. Aici am fost iar surprinsa sa gasesc o adevarata bogatie culturala in interioarele saloanelor superbe in stil baroc, demne de cele pe care le-am vazut la Viena, iar surpriza cea mai mare - sa dau peste tabloul estimat ca fiind cel mai valoros din Romania, "Car cu boi" a lui Nicolae Grigorescu - nu stiam ca aici este expus. Plus multe alte tablouri ale pictorului.

Am continuat cu Muzeul Farmaciei, unde mi-am petrecut mult timp in camera dedicata homeopatie si parintelui homeopatiei, Samuel Hahneman, care a deschis in 1797 primul laborator de homeopatie din lume in Sibiu! Surprizator! Aici am gasit eu mai multe despre Hahneman. Cat de putine stim cateodata despre ce este chiar langa noi. Tot in Sibiu a fost deschis primul spital de pe teritoriul actual la Romaniei in 1292, iar in 1492 prima farmacie din Romania.

Dintr-un magazin artizanal, mi-am cumparat niste tablouri pictate pe lemn cu desene aiuristice, ca si cand ar fi facute de un copil, viu colorate, care imi vor aminti de acesta zi superba in Sibiu. Si am mancat toata ziua doar inghetata cu fructe, de la o cofetarie cu produse home-made, chiar in Piata Mare. Asta nu prea e bine, tinand cont ca hranesc un copil acum, dar, draga jurnalule stii ca eu sunt sincera cu tine, asa ca iti recunosc deschis ca azi am mancat gresit :) Promit sa o dreg la cina.

Am lasat pe maine pentru a merge cu Viki: Turnul Sfatului - are o scara in spirala veche si sper eu interesanta pentru el, Biserica Romano-Catolica "Sf. Treime" in stil gotic si Muzeul locomotivelor cu aburi. Din pacate Catedrala Evanghelica este in restaurare si este inchisa. In fata ei insa am descoperit un targulet de produse din lapte de capra - pe astia ii cred pe cuvant ca sunt de capra.

Draga jurnalule, ti-as arata si niste poze, insa nu scriu acum de pe laptopul meu, si cum ma incurc usor in chestiile tehnice... sau imi e foame de nu mai pot scrie, de fapt?... o sa revin mai tarziu cu pozele, cand reusesc sa le transfer din telefon.

6 comments:

natty said...

Wow felicitari! Ma bucur pt tine si sper sa scrii mai des

Adelina said...

Felicit─âri! :)

Katyna said...

Vaiii, felicitari Adina! Nu ma asteptam la o asa veste frumoasa!
Poate vei mai posta legat de acest subiect, eu una citesc cu placere astfel de articole! :)

Adina said...

Multumesc! Nici eu nu m-am asteptat :)

irmaria said...

Ce veste frumoasa!! Sincere felicitari si asteptam cu nerabdare sa ne mai povestesti despre bebelina ta.

Alexandra said...

Felicitari!
Si eu voi da nastere unei fetite, tot la sfarsitul anului.