21 July 2011

Pietrele lui Solomon

Am fost azi cu Victor, nu atat ptr. legenda, cat ptr. apa de izvor. Dar de la parcare pana la izvor sunt vreo 7-8 sute de metri prin padure, ceea ce face greu posibila luarea unei cantitati mai mari de apa.




Acasa bem apa plata Borsec in sticle de sticla. Cat de des am putut, am luat apa de la cota 1400 din Sinaia de la izvorul Lacrima. Si acum am descoperit acest izvor din Brasov. Se pare ca anul trecut au circulat niste stiri cum ca apa unor izvoare din Brasov ar fi infestata microbiologic. Cum unele surse confirmau si altele infirmau povestea veche de un an, am avut azi curaj sa iau apa de la izvorul L.I.D. Din pacate in pet-uri am pus apa. Mi se pare prea greu s-o mut acasa in sticlele Borsec de sticla ramase goale... Chiar nu am atata timp si rabdare... Si dupa ce ne-am potolit cu caratul apei la masina, am vizitat si Pietrele lui Solomon:


Legendele despre regele Solomon sunt vreo doua, eu am preferat sa i-o spun lui Victor pe cea pozitiva, in care regele urmarit de turci, sare cu calul peste pietre si astfel scapa de urmaritori, care cad in prapastie. Am preluat insa sfarsitul celei de-a doua legende (regele moare langa pietre si ii ramane coroana agatata de un copac) ptr. a-i explica simbolul orasului Brasov, si anume coroana regelui Solomon pe un copac. I-am spus lui Victor ca atunci cand a sarit cu calul peste pietre, i-a cazut coroana in hau si a gasit-o agatata de un copac. Ma poate contrazice cineva, pana la urma?


In Brasovul in care am fost de atatea mii de ori (nu exagerez), nu vazusem vestita Strada Sforii:


Ce am mai facut in Brasov? Am incercat sa vizitam Sinagoga, dar am ajuns dupa ora 16 si era inchis. Am ratat un concert de orga in Biserica Neagra. Victor nu a avut rabdare sa stea.

Am cuparat niste kg bune de zmeura si afine si le-am congelat pt. iarna. Vanzatoarele au fost mirate auzind aceasta varianta, nu-si imaginau decat afinata ori gem. Astept si murele in august, pt. a intregii rezervele pt. iarna.

In gradina m-am confruntat cu o invazie de limacsi (melci fara casa). Vecinii au stropit cu moluscocid Optimol. Eu deocamdata am incercat varianta eco: i-am strans cu mana, iar cand am obosit am aruncat prin iarba sare grunjoasa ramasa de asta-iarna. Metodele mele sunt semi-eficiente. Vreun sfat cum scap de ei?

1 comment:

Calatoare said...

Poti pune borcane partial umplute cu bere semiingropate in pamant - limacsii o adora si platesc cu viata....inecati in licoarea minune. Daca ai plante care sunt sensibile la atacul lor poti pune spartura de scoici de jur imprejurul acestora.
Nu mai folosi sarea - omoara plantele si schimba compozitia chimica a solului aproape definitiv.