28 June 2011

Zece lucruri de care nu ma pot lipsi

Ieri citeam pe blogul Oliviei (Organic in Romania) o ierarhizare a 10 lucruri pe care le iubesti, fara de care nu poti trai. Mi-a placut ideea, e putin silly, dar hai sa mai sparg seriozitatea ultimelor articole. Asa ca voi enumera si eu pe scurt obiectele de care eu nu m-as putea lipsi.

1. Ochelarii de soare. Poti sa ma lasi in pustiu, dezbracata, fara masina sau telefon, fara apa... totul va parea mai ok daca am ochelari de soare. Pot fi in cele mai bune conditii, in puf! daca imi intra in ochi lumina, chiar si cand sunt nori, simt un mare discomfort, nu ma pot concentra. E posibil sa am o usoara fotofobie legata de lumina, pe care mi-am intretinut-o singura.

2. Masina. Daca as locui in padure, in aer curat, intr-o ideala si frumoasa cabana ecologica, sunt de acord sa nu m-a duc cu masina sa culeg ciuperci si sa vanez ursi. Dar cat voi trai in Bucuresti si trebuie sa ma misc repede zeci de km pe zi intre casa, gradinita, firma, iar gradinita, inot dupa-amiaza, parc dupa, cateodata fug spre seara pana la mama sa iau o cratita cu mancare sau sa duc copilul, sau ajung la hipermarket, iar seara poate la restaurant si in final acasa. Asta e viata mea in prezent. Cum as putea fara masina?

3. Laptopul. Stau fara telefon, fara ceas, tv, radio, ce vreti voi... dar nu fara internet.

4. Echipament de alergat. Sau de facut sport. Il am tot timpul in masina. Eu fac sport cand gasesc timp, care poate fi oricand, oricum. Odata am asteptat pe cineva la aeroport, a avut intarziere avionul, asa ca mi-am pus echipamentul si am alergat prin zona.

5. Sutien. Daca am ochelari de soare si sutien, suport lipsa oricarui alt articol de imbracaminte. Daca tot sunt la capitolul vestimentar, asa adauga si papucii de casa, cand sunt in casa. Iar cand nu sunt in casa, orice incaltaminte. Nu suport sa merg desculta. Asadar, sunt dependenta de sutien si de ceva de incaltat. Ca o particularitate, prefer cizmele. Chiar si vara...

6. Trusa de unghii. Nu plec nicaieri fara trusa de unghii, nu merg la cosmetica ptr. astfel de operatiuni si nu pot sta mai mult de cateva zile fara sa imi refac unghiile. Da, mare pierdere de timp, mai ales ca unghiile mele nu par aranjate pe masura timpului acordat, deoarece de multe ori optez ptr. unghii scurte, lac transparent, dar fiecare cu pasarelele lui la cap.

7. Ata dentara + periuta + bicarbonat de sodiu. Cred ca fac exces de ata dentara, as folosi-o dupa fiecare masa. La fel si spalarea dintilor cu bicarbonat.

8. O carte de citit. Am tot timpul in masina o carte. Zilnic prind momente moarte, cand astept undeva ceva/pe cineva. Si daca nu am chef de alergat, sa pot citi. Acum am in masina "Dilema Omnivorului" de M. Polland si "Codul lui Oreste". De Oreste Teodorescu, evident...

9. Tuciul de fonta emailat, pe care il am de cand eram mica. In el faci orice, pe foc, la cuptor, pe pirostrii la foc de tabara.

10. La ultima pozitie ii dau drepate Oliviei cu masina de spalat rufe. Vase parca merg si cu mana pana la urma, chiar daca e mai comod si eco cu masina, insa rufele nu.

Si uite asa, cu mare parte din ele in masina tot timpul, sunt oricand gata de plecat la drum! Unde? Oricunde! Daca ma iei mai repede, plec chiar acum! In cizme, sutien, cu ochelari de soare si laptopul plus o carte sub brat! Sau in echipament de alergat?

Acum dupa ce am scris imi aduc aminte de ceea ce scria despre mine in zodiacul chinezesc (nu cred in asa ceva, acum doar ma amuz): "ceea ce ptr. altii este lux, pr. oaie ese necesitate".

No comments: