16 May 2011

Mangustan

Am primit cadou o sticla de suc de mangustan. Sub denumirea comerciala pe care o vedeti mai jos. Contine pulpa de mangustan intr-un procent mic (in ciuda faptului ca este prezentat ca suc de mangustan, nu tutifruti), restul fiind un amestec de mere, pere, struguri, etc. Pasteurizat evident. Gustul este ceva intre must si suc de portocale. Nu am idee cat a costat, tot ce am aflat e ca a fost cumparat de pe net. Banuiesc ca exista mai multe brand-uri care vand suc de mangustan, asadar nu fac reclama celui de mai jos.Deoarece nu stiam mai nimic despre mangustan, din moment ce m-am trezit cu el in bucatarie, am inceput sa caut sa vad la ce e bun. Se pare ca la orice, e un fel de panaceu universal. Mi se pare totusi un pic exagerat.

Mai multe detalii am gasit aici:

http://mangustan.ro/
http://en.wikipedia.org/wiki/Purple_mangosteen


Cea mai exotica idee mi s-a parut aceea ca regina Victoria (1819 - 1901), pasionata de aceste fructe datorita calitatilor lor terapeutice, dadea oricui ii aducea un fruct de mangustan 100 de lire. Cu acesta ganduri in minte, am plecat la cora si mi-am luat fix un fruct, deoarece pretul este 93 lei/kg. Si oricum nu aveam idee daca ne place ori ba.


Interiorul arata ca mai jos, insa pulpa adunata este fix cat o lingurita. Gustul insa divin, recunosc.


Pacat ca acum 2 luni am fost in Thailanda si Malayesia si nu am fost atenta. Probabil ca am trecut pe langa tone de mangustan pe strada, la pret de nimic, la tarabele cu fructe si vanzatori care trageau de tine sa cumperi. M-am limitat la cocos proaspat si mango. Pe criteriul tamp ca asta cunosteam.

2 comments:

dedeea said...

Trebuie sa recunosc ca interiorul arata groaznic:-s.Dar m-as incumeta sa gust din el:))) Poate voi gasi si eu prin Kaufland in oras la mine.

Adina said...

Corect. Am uitat sa scriu ca a trebuit sa ma incurajez singura si sa-mi reamintesc ce citisem, ca sa gust. Dar o data ce gusti, chiar iti place. E foarte parfumat si gustos.