11 April 2011

Din nou la sala!

De vineri am reinceput sala. Adica fitness. Adica tras de fiare. Deja simt endorfinele in sange numai cand zic. Adica ceea ce ma face fericita. Adica un fel de reintoarcere la origini. De unde am plecat. Sunt foarte fericita!

Deocamdata nu am un program stabil de antrenament, deoarece nu am mai facut sala de ani de zile si va dura pana voi gasi ce mi se potriveste mie acum. Pentru inceput aplic principiul "mai putin este mai bine" spre mirarea tuturor. 2 exercitii ptr. grupele mari si unul ptr. cele mici, greutati usoare. Transformarile de durata se fac incet, cu rabdare.

Sala este Alexandreea, langa Stadionul Lia Manoliu. Am ales-o deoarece fac cateva minute pana acolo. Daca faci pana la sala 2 ore in trafic, vei renunta, de aceea distanta este o variabila importanta.

6 comments:

Katyna said...

Stiu sala respectiva si mi-as fi dorit sa vin acolo doar ca n-am avut cu cine ...si nici preturile nu-s tocmai accesibile, din pacate.
De cate ori ti-ai propus sa te duci la sala pe saptamana?
Eu ma duc cam de 4-5 ori si nu lucrez pe grupe ci ..cum am chef si cum ma simt in stare. Facusem o pauza de o luna iar cand am reluat mi-era foarte greu sa rezist, ca sa nu mai zic de febra..Ma mai pacalesc cu pastile de spirulina cu catina si sa vad ce multivitamine mai gasesc

Adina said...

Buna, Katyna!

Ca fata, te poti duce singura la sala. Mitul antrenamentului in doi este valabil pentru barbatii care lucreaza cu greutati foarte mari si au nevoie de ajutor pentru a pune multe discuri pe bara, sau a se incuraja reciproc la ultima repetare cand abia mai pot. Si nici asta nu mai e valabil de cand nu se mai lucreaza asa mult cu greutati libere si au aparut aparatele de generatie noua ce pot fi reglate si de un copil.

Daca mergi cu inca o fata, probabil veti vorbi in loc sa va antrenati, deci veti pierde timpul. Si bani in final. Eu iti recomand cand vei putea sa-ti faci abonament, sa te duci singura si sa pretuiesti fiecare minut petrecut acolo.

Legat de nr de antrenamente pe saptamana ... Depinde de obiectivele tale. Tu ce ti-ai propus? Sa cresti masa, sa slabesti? De asemenea impartirea pe grupe... sunt N metode si variante. Insa cea mai paguboasa este cea de care zici tu, sa faci cum ai chef. Organimsul are nevoie de o regularitate, de un program repetitiv pe o perioada de timp pr. a-ti atinge obiectivele, indiferent care sunt ele. Nu poti slabi, daca aplici intr-o zi o metoda si a doua zi alta. Nici nu vei putea masura rezultate corect in final, sa stii care metoda a dat rezultate si care nu.

In alta ordine de idei, o luna este prea putin ptr. ati intra in forma la sala, deci nu poti face pauza dupa o luna. Eu abia sper sa imi gasesc un program dupa cateva luni. Dupa prima luna, abia pot considera ca am facut "incalzirea".

Febra mare nu este un indicator bun ptr. organism. Inseamna ca nu te-ai hranit si odihnit bine.. Sala nu merge fara alimentatie (aici includ suplimentele) si odihna.

Si nu in ultimul rand, imediat dupa antrenamentele la sala trebuie luat un supliment de proteine. Indiferent de obiective. Abia in functie de obiective, discutam ce mai contine pe langa proteine: daca carbo simpli, daca grasimi, daca vitamine, daca enzime, daca... daca...

Spirulina este un supliment minunat, cu efecte anti-aging, detoxifiante si remineralizante, insa nu este potrivit post-antrenament.

Astept cu drag orice intrebari pe acest subiect.

dee said...

Daca tot astepti cu drag intrebari, am eu una care defapt e un request.
Sunt slaba, adica arat bine dar am celulita. Pe coapse si fund. Ce sa fac sa scap de ea? stiu ca de tot nu se paote dar macar sa nu mai fie asa vizibila. As avea timp sa merg la sala de 3 x pe saptamana, insa nu stiu ce ar trebui sa fac. Cardio sau sa lucrez cu greutati. Si ce fel de antrenament? cate serii/repetari de ex samd. Apoi ar mai fi problema alimentatiei... imi plac mult toate prostiile care ingrasa :(de la shaorma la kfc si la ciocolata. Stiu ca daca as renunta la a le manca as vedea rezultate dar ma abtin f greu.

Adina said...

Vad ca stii ce trebuie sa faci, deoarece "vad" raspunsurile in ce ai scris mai sus. Evident ca trebuie sa faci si cardio, dar si sa lucrezi cu greutati. Majoritatea nici nu fac deosebire intre cele doua tipuri de activitati, deci din momentul in care tu poti sa le enumeri, inseamna ca realizezi ca ai nevoie de ambele. Vad ca la fel de bine realizezi ca ar trebuie sa renunti la prostiile care ingrasa.

Asadar, ce te retine sa treci la treaba? Daca ai probleme cu motivatia, inseamna ca de aici trebuie sa incepi. Tu cu tine in fatza oglinzii. Ce iti doresti? Care iti sunt prioritatile? La ce esti dispusa sa renunti ptr. a ati atinge obiectivele?

Uite, eu de exemplu in cateva minute inchid laptopul si adorm. Prietenele mele cred ca acum se imbraca si vor iesi in club asta seara. Eu am renuntat, deoarece maine dimineata ma duc la sala. Vinerea copilul meu are zi scurta la gradi si vreau sa ii dedic dupa-amiaza lui. Asadar dimineata imi ramane ptr. sala si birou.

Nu pot simultan sa ma duc la sala, sa pierd noptile, sa fiu fresh la birou si activa in parc cu copilul. Nu pot sa arunc banii pe suplimente scumpe si simultan sa imi bat joc de mine mancand junk si band alcool. Sunt alegerile mele.

Mai adaug ceva: cele mai grave efecte nocive ale alimentatiei gresite, nu sunt cele vizibile pe termen scurt (adica ingrasat, celulita), ci sunt cele mai putin vizibile, cele interioare, asupra sanatatii, care apar pe termen mai lung.

Pe scurt, cel mai grav cand mananci junk nu e ca faci celulita, ci ca te imbolnavesti.

Ovidiu Salcudean said...

Incearca la sala de fitness, pas fandat cu gantere de 3, 4, 5 kg in fiecare mana, 15, 20 de pasi cat mai lungi, 4 serii cu 3 min pauza intre...e senzational pentru fesieri

Adina said...

Multumesc pt.sfat, dar prefer sa-mi protejez articulatiile si sa nu lucrez cu greutati libere, nici macar mici.