14 January 2011

Trecerea dintre ani, moment de bilant

De cateva zile am reinceput sa citesc Biblia. Mi-am propus s-o termin in 2011. Motivatia? Daca vrei sa combati/discuti/comentezi (despre) ceva, trebuie sa cunosti mai intai. Deocamdata sunt la geneza si sunt inca in stadiul in care textul mi se pare puieril. Plus ca citesc seara si ma ia somnul dupa maxim o pagina.

In alta ordine de idei... citind Biblia, mi-am reamintit ca o mai incepusem prin liceu. Imi amintesc ca am citit putin si am renuntat. De ce? Nu mai stiu, probabil din cauza vreunei prostii... De ce ma apucasem eu la 17 ani de citit Biblia? Mai mult ca sigur vreun "model" al meu de atunci citise Biblia. Eu am avut o perioada in care ma inspiram cu perseverenta, tenacitate si indarjire din viata diverselor "modele" pe care mi le alegeam. Noroc ca au fost putine si noroc ca am ales bine: profa de romana din generala, antrenorul de kung-fu, etc. Viata unora mi-a folosit partial ca sursa de inspiratie, altora mai aveam putin si le copiam viata. Am simtit o eliberare cand m-am maturizat si am reusit sa depasesc acea periaoda. Acum cand ma uit in urma, realizez ca am fost cu 10 ani intarziere in evolutie. Ar fi fost bine daca la 21 de ani aveam mintea de acum. Asta chiar ar fi o dorinta pe care i-as cere-o pestisorului de aur.

Si parca monologul de mai sus merge continuat cu un bilant ptr. anul care s-a incheiat. Ca tot nu l-am facut in decembrie. Asadar, in 2010:

- m-am despartit de mamaia, care (sper) a trecut in alta lume; sunt 4 luni de atunci, si inca nu m-am obisnuit; o data la cateva zile, am un impuls s-o sun;
- am renuntat la contraceptive (inca din ianuarie) (dupa 10 ani);
- am renuntat sa imi vopsesc si decolorez parul (din mai) (dupa 8 ani);
- am renuntat la fumat (dupa 8 ani cu intermitente);
- am renuntat la administrarea (in caz de orice afectiune) a oricarei forme de tratament alopat pt. mine si Victor (inca din septembrie 2009);
- am renuntat la bautul ocazional de cafea;
- si chiar am renuntat sa mai vreau sa schimb unii oameni; unii nu se schimba niciodata; ba chiar am descoperit ca e mai echilibrata lumea asa; fiecare ajunge unde merita, ca pietrele aranjate de cursul unui parau.

Deci l-as putea numi anul renuntarilor.

Ca planuri ptr. 2011 (in afara de a termina Biblia) am:

- sa termin vreo cateva carti de citit incepute in 2010 (am capatat prostul obicei dea citi mai multe cari deodata);
- sa invat sa merg cu rolele pe care le-am primit cadou anul trecut de ziua mea;
- sa renunt de tot la vasele de inox si teflon din bucatarie (in favoarea fontei, ceramicii si sticlei);
- sa refac bucataria de vara din terasa parintilor mei;
- sa petrec cat mai mult timp in afara Bucurestiului; Victor nu mai are mult pana la scoala, cand nu ne vom mai permite;
- sa respir mai corect si sa am zilnic cel putin un moment de meditatie;
- sa ma imbrac cat mai des ca de revelion: in minim 5 culori diferite; da o stare de spirit pozitiva, mie si celor din jur.

No comments: