01 September 2010

Ce am mai mesterit eu prin bucatarie...

1. Gaufre (wafe)

Cantitatile pt. o bucata:
- 1 ou mic (de curte)
- 40 gr migdale macinate
- 3 curmale fara sambure inmuiate prealabil in apa (macar cateva minute)
- 1-2 linguri lapte/iaurt/smantana/apa de la curmale

Aceasta a fost reteta castigatoare care s-a consacrat in bucataria noastra, dintre multele variante incercate de cand am cumparat aparatul. Initial am folosit faina de grau in loc de migdale, pt. ca asa apare in retetele clasice, si am vrut ma intai sa verific cum iese. Apoi am schimbat pe faina de ovaz, apoi jumate ovaz-jumate migdale, iar in final am eliminat tot glutenul (ma straduiesc ca in alimentatie constanta zilnica din casa a lui Victor sa fie cat mai putine cereale cu gluten; consuma doar ocazional cand suntem undeva si nu putem evita) si au ramas migdale sau nuci.

Pentru varianta sarata se inlocuiesc migdalele cu caju si se adauga bucati de cascaval si/sau masline. Sau alte variante in functie de imaginatie. Evident fara curmale pt. varianta sarata.



Peste gaufre ii pun lui Victor miere. Cand am ceva maim ult timp fac o crema de ciocolata cu avocado. Variantele comercializate de creme de ciocolate stie deja ca nu sunt bune. Cand nu ne mai intelegem (are totusi 5 ani) ii spun ca nu avem in casa altceva decat miere si gata!

2. Piure din telina cu ceapa sau din dovlecei fierte la aburi, cu unt si sare (de fapt se poate face din orice vegetale, dar Victor are o preferinta pt. culorile deschise, ca sa semene cu enervantul etern cartof, pe care eu il evit la maxim in alimentatia noastra, deoarece este o solanacee).

Referitor la gatirea la aburi... pana acum am gatit intr-o cratita cu sita deasupra si apa dedesupt si a fost foarte bine. De curand am cumparat un aparat ptr. gatit la aburi de la Tefal si mi se pare o cheltuiala mare si inutila. Nu face mai mult decat tot ce puteam face in cratita mea veche.



3. Pesto. Am profitat de faptul ca am primit cadou de la niste fini de la tara un snop de busuioc. Chiar nu stiam ce sa fac cu el, asa ca am facut sosul italian pesto. Mai precis, am amestecat in blender:

- 2 cani de busuioc proaspat taiat marunt cu cutitul inainte
- 1 cana parmezan ras
- jumate cana seminte pin macinate (am gasit la un magazin arabesc de pe Mosilor)
- jumate cana caju macinat
- jumate cana ulei masline (adus din Grecia de un prieten - n-are nici o legatura ce ce sa gaseste la noi, indiferent de pret... dezamagitor...)
- 5 graunti usturoi
- zeama de la o lamaie

Dupa cum vedeti in poza de mai jos, dupa o zi de stat in frigider (l-am facut ieri) in borcan si-a schimbat deja culoarea la suprafata. Asadar, asta inseamna home-made. Data viitoare o sa pun o pelicula de ulei de masline deasupra. Sau voi congela daca fac o cantitate mai mare.

No comments: