30 June 2010

Din nou raport de jurnal - despre nutritia copiilor, candidoza si altele

Cand mi se aduna multe ganduri si nu stiu cum sa le mai asez aici, le pun sub titlul "raport de jurnal". Cred ca sunt la a 3-a editie... Deci:

1. Despre mancarea din gradinite.

Am comentat pe blogul Oliviei cand ea a abordat subiectul asta, am vazut si celelalt comentarii, si astfel mi-am dat seama ca problema e identica ptr. cam toate gradinitele, si nici nu avem solutii, noi parintii preocupati cat de cat de o alimenatie echilibrata si "curata" (adica organica). Deci, ptr. cine nu are copii la gradi: mancarea in gradinite nu este nici pe departe ce as considera eu ok. Este probabil ok ptr. majoritatea familiilor care (din pacate) mananca in mod normal junk acasa, si care nu ar pricepe prea curand ce am eu impotriva iaurtului Danone, biscuitilor Petit Beure cu margarina, sau a cartofilor prezenti 5 zile pe saptamana. Stropiti probabil cu initiu... Sau a carnii de pui de ferma, iarasi prezenta 3 zile pe saptamana, luna de luna, a mamaligii din porumb sigur MG, a laptelui UHT dimineata, cu paine alba ca hartia si sunca roz ca... ca orice nenatural... Toate de la catering. A faptului ca legume precum spanac, fasole, conopida nu au existat in meniu de 2 ani de cand frecventam noi gradinita. Evident ca am intrebat de ce nu. Raspuns: copii nu ar manca daca le-ar baga legume in meniu, si sunt copii care stau pana seara tarziu, nu pot fi tinuti cu burta goala. Nimeni nu este dispus sa treaca prin vreo perioada de adaptare revolutionara de schimbare a meniului. Se pot pierde evident clienti si implicit bani, ptr. ca parintii aia care inghit junk acasa, nu ar fi de acord sa stea odrasla nemancata vreo 2 zile pana invata sa manance spanac in loc de cartofi... Multa vreme am evitat sa vorbesc despre faptul ca mie nu-mi convine meniul la gradi. Din fericire eu am putut opta ptr. programul scurt pana la pranz, si astfel Viki mananca acasa. Altfel nu stiu ce faceam. Si din pacate nici nu am sfaturi ptr. cine nu poate sa faca la fel.

2. Despre indoparea copiilor mici.

Asta e un subiect care ma enerveaza de obicei. Ptr. ca eu am reusit mereu sa gestionez problema perioadelor de nemancare a lui Victor foarte simplu: l-am ascultat pe copil: cand sau cat vrea mananca, cand nu vrea nu mananca. Si tocmai de aia, Victor mananca foarte bine cantitativ. Copilul trebuie sa aiba intr-adevar un program zilnic de masa repetitiv din punct de vedere al orelor si cantitatilor, insa exceptiile sunt normale si binevenite. Copilul nu este un robot care sa manance zilnic luni de zile aceeasi cantitate (stabilita de adult) la aceeasi ora. De asemenea urasc fazele cu vine lupul, strigoiul, stafia si nu's ce-ti face daca nu mamanci. Actul mancarii trebuie sa fie fiziologic, nu facut in mod constient de frica amenintarii. Repercursiunile sunt grave mai tarziu, dar atat de neconstientizate de parintii care isi ameninta copii ptr. a manca cand si cat considera ei.

Subiectul asta mi-a fost reamintit de dimineata in drum ce ma duceam la alegat, cand am intalnit un grup de bunici/bone matinale care iesisera cu carucioarele in parc si care faceau concurs "care copil mananca mai mult". Atentia auditiva mi-a fost atrasa involuntar de vocea unei femei care povestea ca ieri la pranz copilul a mancat o cutie de branza, un mar, juma de paine, o bucatzoaie de pui si un castronoi de piure, plus o maaare praji facuta de nu's ce matushica... M-am oprit din mers socata sa caut cu privirea caruciorul ei sa vad copilul, sa vad cam cum arata saracul... Arata normal la prima vedere, pe la un an parea, dar pun pariu ca daca il vedeam dezbracat as fi vazut un abdomen mai mare decat e cazul ptr. dimeniunile lui, daca as fi vazut si analizele sangelui, e posibil sa aiba ceva dezechilibre nutritive deoarece un asemenea carcalete urias de alimente (mai ales daca este prestat frecvent) nu se poate absorbi optim in sistemul digestiv, si uite gata! carenta de calciu, zinc sau cine stie ce alt mineral. Si daca as avea ocazia sa-l reintalnesc pe copil dupa niste ani buni, am toate sansele sa-l vad gras cu burta mare.

3. Fumatul in randul minorilor.

Ieri in parc ma uitam (iar) la niste grupuri de copii sub 14 ani care fumau toti. Nu mi se pare ok deloc. I-am spus indignata unui prieten aseara si mi-a zis ca "bine ca nu se drogau". Nu stiu, dar eu nu ma pot adapta la realitatea asta... nu pot accepta ceea ce mie mi se pare anormal si continui sa ma mir si sa resping.

4. Homeopatia in tratarea candidozei.

Dintre toate metodele mai mult sau mai putin reusite pe care le-am abordat vreodata ptr. tratarea candidoza, de departe cea mai eficienta, atat pe termen scurt cat si lung, este homeopatia. Am apelat la homeopatie ptr. mine sau ptr. cei apropiati in diferite probleme de-a lungul timpului, si am vazut vindecari rapide, usoare, definitive. Este minunata. Nu inteleg de ce nu reusesc toti sa-si dea perdeaua la o parte de pe ochi.

5. Am vazut aseara primul episod din Spartacus si mi-a placut mult. Asta seara sper sa am timp sa-l vad pe urmatorul.

No comments: