23 March 2010

Home bread maker

In afara de mine, toti cei din casa, in frunte cu Victor, mananca paine. Asa ca le-am facut un bine si am luat o masina de facut paine Kenwood BM210. Daca tot mananca, macar sa manance faina din grau crescut organic de finii de la tara + apa, sare, drojdie. Nu soia, zahar, margarina, lapte si altele ce nu-mi conveneau cand citeam etichetele. Am scapat si de teroarea Codexului Alimentaris de pe pungile de paine Titan.



Saptamana viitoare voi cumpara niste faina fara gluten si imi voi face si mie o paine adevarata si pe gustul meu. Plus ca incet-incet, le voi schimba reteta si colocatarilor mei: voi adauga faina de seminte de in, tarate, etc. Habar n-au ce-i asteapta! Doar nu credeau ca-i voi lasa sa manance faina alba de grau (fie ea si organica) si gata!...

Ceea ce m-a deranjat la absolut toate brand-urile cand am facut alegerea, este cuva din teflon. Dupa mintea mea trebuia sa fie din sticla termorezistenta. Si nu era imposibil. Insa intr-o ecomonie dominata de teoria costurilor minime pentru un un profit maxim, nu-si permitea nimeni asemenea cost cu garantia... Motiv pentru care, cel putin ptr. Victor, am grija sa nu manance coaja.

19 comments:

Alia said...

wow e mare! eu am facut 2 paini cu masina... ambele nu au crescut. ma intreb de ce oare... am pus ce-i drept seminte si mirodenii, faina integrala... or fi fost prea grele?

Adina said...

Are 2 optiuni: 700 si 900 gr. Poza este pt. 900.

Ai pus semintele de la inceput sau le-ai adaugat la un moment dat cand cere programul?

Masina mea are un alt program ptr. paine cu seminte. Spre deosebire de cel ptr. painea din faina alba, la cea cu seminte, acestea trebuie adaugate la un moment dat cand se aude un beep. Mai precis este la a doua framantare.

De asemenea ptr. paine cu gluten are alt program. Probabil ca si a ta este la fel...

Insa, sa stii ca am deja o banuiala ca nu va creste nici la mine cand voi adauga seminte, tarate si alte minuni.

Elena said...

Cand inca mai faceam paine (acum 1 an) o framantam cu mana intr-un castron, o lasam la crescut si-o coceam in cuptor. Nu-mi lua mult timp, nu era obositoare framantarea si improvizam retete: cu seminte, ierburi, cu iaurt...

Cris said...

Adina, cumperi faina fara gluten pentru ca asa vrei tu sau pentru ca ai intoleranta la gluten? Eu sunt celiaca si mi-e destul de greu sa gasesc faina organica fara gluten? Ai vreun pont de vanzare:)? Merci!

Adina said...

Cris, gasesti faina fara gluten la urmatorul link:

http://www.suplimente.ro/index.php?subcats=Y&type=extended&status=A&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&q=faina+fara+gluten&dispatch=products.search

Nu sunt celiaca, insa o consider o optiune mai sanatoasa. Intr-o masura sau alta, toti avem intoleranta la gluten, doar ca nu realizam. Nimeni nu ar trebui sa consume cereale, dupa parerea mea.

Elena, am facut si eu paine cu mana, insa imi lua 2:30 - 3 ore cu tot cu copt. Nu am acest timp acum.

Cris said...

Merci Adina, de pe suplimente.ro imi procur si eu multe produse. Faina fara gluten nu o incercasem, dar o voi face in viitorul apropiat...

Madeleine said...

Buna Adina,

De ce te deranjeaza treaba cu teflonul? Eu stiam ca teflonul ridica probleme daca e zgariat, daca nu e intacta suprafata, sau este toxic oricum. Multumesc

Adina said...

Este toxic oricum. Elimina in mancare substante cancerigene. Treaba cu zgarierea e mai mult comerciala, ca sa cumperi alta tigaie. Zgariat, ori ba, e toxic.

Alia said...

da, la fel am pus si eu semintele, dupa beep. cu faina fara gluten am facut paine direct in cuptor, nu in masina, fara drojdie... presupun ca nici in masina nu se pune drojdie la asta fara gluten... eu am pierdut cartea cu retete :(

Adina said...

Da, e clar. Bine ca am apucat sa fac prima paine din faina alba... Ca daca ma apucam de seminte din prima, imi cadea si moralul si ziceam ca e si masina proasta...

Faina fara gluten are praf de copt (fara aluminiu) in ea, motiv ptr. care nu se mai pune drojdie. Eu am facut din ea vara trecuta aluat ptr. tarta cu fructe. Faina + smantana + unt. Nici nu l-am lasat la crescut. L-am trantit direct in tava si cu o tona de visine peste. Si tot a crescut.

O sa incerc cu masina si paine cu faina fara gluten si pun pozele ca sa ai de ce rade!... Deja imi inchipui un fel de turta :))))

Stefania83 said...

@Alia faina integrala este mai frea sa-si spuneam asa decat cea alba si de accea trebuie pusa mai putin pentru ca altfel nu creste.Eu fac toate prajiturile cu faina integrala organica si la inceput si eu m-am pacalit la cantitati si nu intelegeam de ce nu creste.Cand ma redus cantitatea prajiturile au iesit super.

cristina said...

Hello, am si eu o intrebare. Cu ce pot fi inlocuite vasele de Teflon? Asta era promovat initial pt ca nu se lipeste mancarea de el si e mai usor sa gatesti asa.

Adina said...

Vreau sa completez ptr. faina fara gluten cu praf de copt in ea: are nevoie de ceva acru (smantana, iaurt, lamaie) ptr. a degaja dioxidul de carbon care face sa creasca aluatul. Insa trebuie bagata repede la cuptor dupa adaugarea ingredientului acru. Daca reactia se intampla la rece si nu in cuptor, nu mai creste. De aceea mi-a crescut tarta, ptr. ca am pus smantana. Cand voi face painea, n-o sa adaug nimic acru, asa ca sa vedem dc creste sau nu, doar prin degajare de dioxid de carbon la caldura.

Adina said...

Cristina, in loc de teflon, poti sa prepari la cuptor in sticla termorezistenta sau ceramica termorezistenta. Dureaza mai mult evident ca timp. Sau pe foc in vasele de emailate (populare inainte de 89') cu conditia sa nu fie ciobite.

Se pare ca teflonul, inoxul si aluminiul elimina particule toxice in mancare.

Pentru pastrare in frigider/camara, de asemenea se recomanda sticla, ceramica ori recipiente emailate. Plasticul elimina ftalati in mancare.

Si eu regret investitia in oalele Zepter.

Iulia said...

Imi place mult mai mult cum iese painea facuta de mine in masina decat cea cumparata. Asa stiu sigur ce pun in ea :D

cristina said...

Multumesc mult pt raspunsul complet. Fix la Zepter ma gandeam si eu :(

Adina said...

Azi am facut paine din faina integrala. N-a crescut nici un milimetru. E caramida :))))

Alia said...

:D eu stiu ca pusesem si putin ulei si ceva mirodenii si seminte... si mai grea... dar a fost atat de gustoasa incat am stricat dieta cuiva venit in vizita :P

cum scoti paleta aia din paine?

Adina said...

Asa e, si caramida mea a fost gustoasa.

Paleta, la prima paine am lasat-o acolo pana am terminat painea. La a doua paine, a atins-o mama cu cutitul si a zgariat-o din pacate. Asa ca de acum o s-o smulg frumos cu mana de la bun inceput.