22 January 2010

Scoala generala din Pantelimon

Pe Cristi as fi jurat ca-l stiu numai de 8 ani. De cand o stiu si pe iubita lui, Micky, pe Mady si pe Magureanu... si pe toti ceilalti cu ale caror vieti, a mea a interactionat in mod fericit in ultimii 8 ani. Acum cateva seri, stand de vorba despre toate si nimic intr-un restaurant care imi place muuuult in ultima vreme, Cosmopolitan de la Diham, am realizat amandoi ca am fost colegi de scoala generala 8 ani, ca am crescut printre aceleasi blocuri, ca ne stiam de fapt, dar nu ne-am amintit atatia ani. Ca mi-a dat foc la sonerie in clasa a 8-a... etc, etc. Ca scoala 53 din panticity era o scoala de retardati, ca la corectie. Ca putini au iesit bine din acel mediu. Despre cum a fost sa cresti si sa copilaresti in Pantelimon, cu golanii, printre blocuri. Despre M. care isi scotea **** in fata profei de romana, pana l-au exmatriculat. Despre cum au scris pe scoala cu vopsea cu litere cat fereastra o injuratura pentru director. Despre cum I., top retard din zona, cu un strabism rar vazut si un fizic de halterofil mi-a indesat intr-o zi in fata scolii pe deget un inel de logodna, apoi a fugit fara sa zica nimic... Despre P. care a ajuns la parnaie, iar A. avocat in Paris, desi au impartit acelasi mediu 8 ani. Vara cornetelor de hartie, vara bidoanelor cu apa. Cum copiii cu cheia de gat aruncau mancarea lasata de mama ptr. masa de pranz pe geamul de la bucatarie in gaura de aerisire a blocului (vecina mea de la 6 a exagerat o data si a aruncat direct de pe balcon copanele, iar balconul era deasupra scarii de intrare, si ma-sa le-a gasit pe jos cand a venit de la servici). S. care l-a pus pe unul care se pare ca il deranjase grav... sa traverseze soseaua (are 6 benzi + linie de tramvai) in ghenunchi noaptea si sa dea cu limba pe jos. Amintirile sunt extrem de incredibile. Eu am plecat de acolo in clasa a 9-a, el intr-a 10-a. Nici acum nu mi-am revenit din surpriza.


No comments: