28 January 2010

Andreea RULES!

Sincer nu am gasit alt titlu, pentru ca e prea tare ce a reusit ea sa faca. Dupa ce ca dieta ei merge conform planului mai bine decat mi-am inchipuit eu ca o sa reuseasca, azi a facut tort pentru familie, fiul ei face azi 6 luni. SI NU A MANCAT, NU A GUSTAT. Isi pastreaza o felie pentru duminica. Asta seara ma duc la ea cu Victor sa mancam noi. Am ras la telefon, amuzandu-ne daca e prea dulce, prea sarat, sau cum o fi iesit fara sa-l guste. Mai era si reteta in premiera...

Mai tarziu: a fost delicios tortul. Chiar n-a mancat.

Discutie pe drum in masina la intoarcerea de la Andreea, intre mine si Victor:
Victor: mami, daca as fi mare acum as face totul pentru tine!
eu: .............
Dupa ce imi revin din uimire, il intreb ca sa vad ce are in cap: ce ai face adica?
Victor: pai... te-as apara de hoti si de... masinile-fantoma.

4 comments:

Anonymous said...

felicitari pentru ceea ce faci, mi se pare extraordinar :) imi place ca esti foarte bine documentata.
as vrea te rog, daca vrei sa imi raspunzi la o intrebare pentru ca sunt putin nedumerita.as vrea sa tin o dieta low carb, dar nu keto.e ok una high protein?din cate am citit o dieta high protein invata corpul sa descompuna muschi pentru energie, deci nu mi s-a parut ok.keto in schimb mi se pare greu de tinut.exista vreo cale de mijloc?
ms anticipat.o seara faina

Adina said...

Orice dieta se stabileste incepand de la necesarul de proteine zilnic, care este corelat cu multi factori, printre care efortul fizic pe care il depui si nr. kilogramelor tale. Daca necesarul de proteine este bine corelat cu nevoile tale, organismul le foloseste in mare parte pentru constructie celulara. Daca manaci mai multe proteine decat ai nevoie, atunci ele se fac "energie de lux", adica organismul le descompune pentru ardere, si asa invata el intr-adevar mai repede sa arda muschii cand ramane in pana de energie.

Detaliind ce inseamna necesar de proteine corelat cu activitatea fizica: daca esti mai sedentar iti ajunge 1 gram proteina pe kilocorp, daca rupi aparatele in sala, poti ajunge si la 3 grame proteine/kilocorp. Dupa ce ai stabilit necesarul tau de proteine zilnic, logic ramane sa jonglezi cu carbo si grasimile ca sa acoperi necesarul caloric zilnic.

Atunci ai doua directii: ori maresti carbo si tii jos grasimile, ori invers.

Tu dorind sa tii o dieta low-carb, iti ramane sa acoperi din grasimi necesarul. Dar high-fat, nu inseamana ca este neaparat keto, ca sa fie keto, trebuie sa ai corpi cetonici in urina, depistati prin ketostick (se gaseste in farmacie). Deci poti manca low-carb - medium prot - high fat, fara sa fie keto. Keto face doar parte din acesta multime a dietelor low-car.

Oricum va trebui sa experimentezi singura ce-ti merge cel mai bine si ce nu. Fiecare organism e diferit. Unii nu se impaca cu keto desi au experienta in alimentatie ai sport, altii pot sta luni de zile in ketoza si au analize perfecte, altii slabesc pe high-carb.

Din experienta mea, keto nu este o dieta de tinut pe termen lung. Poti face mai multe etape de keto pana slabesti (daca asta te intereseaza), pana maresti masa musculara (daca asta vizezi),pana iti reglezi metabolismul (de exemplu sa-ti scazi colesterolul) sau sistemul hormonal (ciclu neregulat, acnee, etc.), dupa care poti tine toata viata fara probleme o dieta low-carb/medium-prot/high-fat.

A said...

Multumesc mult de explicatii, acum am inteles.Fac sport, am 56.5 kilograme la o analtime de 1.64 si doresc sa slabesc cateva kilograme.Ai un blog foarte interesant.Felicitari inca o data!
O zi buna!

oliviutza said...

Masinile fantoma sunt alea care iti sar in fata de nu stii unde. S-a prins copilul cum se circula in Bucuresti.. :))