13 January 2010

Andreea

Stiindu-ma lumea ca vand capul doldora la orice ora din zi si din noapte cu informatii despre dieta si sport, multi m-au rugat in ultimii ani sa-i ajut sa slabeasc. Cel mai frumos succes a fost cu Olivia (http://www.organicinromania.blogspot.com/), care a slabit 10 kg si se si mentine de mai bine de un an. Nu ne-am intalnit niciodata, au fost numai schimburi de mailuri, iar succesul se datoreaza numai ei, ca a facut singura ce i-am spus.

Am avut o incercare si cu Gabriela, insa nu a reusit asa cum isi dorea ea atunci, din pacate. Insa de cate ori o vad, imi zice ca a inregistrat pe viata sfaturile pe care i le-am dat si o ajuta sa se mentina. Ok si asa.

Catalin a fost un tip caruia i-am facut putin ordine in ideile despre sport si alimentatie. Ma amuza ca de cate ori il vad, daca suntem la un restaurant, imi cere aprobarea asupra ceea ce mananca, sau mai imi da un mic raport asupra activitatii de la sala, sau ca isi propune de o vreme sa ajunga la sala si nu reuseste. Asta fara ca eu sa-l intreb ceva. M-am obisnuit sa-mi vorbeasca oamenii in felul asta si ma bucura pentru ca subiectul in sine a fost mereu pasiunea mea. Mai am doi amici, Alex amandoi... daca sunt cu ei la masa, dupa ce isi cerceteaza propria farfurie cu privirea, imi zic vinovati: "nu trebuia sa-mi iau cartofi prajiti, nu?". Hei, nu sunt sperietoarea cartofilor prajiti!... Constiinta voastra va vorbeste voua!...

Azi insa am primit cea mai interesanta propunere. Andreea vrea sa se dea pe mana mea complet. Are multe, multe kg in plus dupa nastere, si problema este ca nu a fost niciodata slaba. O cunosc de 8 ani, timp in care, cred ca este persoana pe care ochii mei au vazut-o, cu alimentia cea mai gresita: manca in general o data pe zi seara ce se nimerea, dupa o zi de munca foarte stresanta: director regional de vanzari la multinationala cu o mie de oameni in subordine. A avut perioade in acesti ani in care a fost ceva mai slaba, insa dupa cate un regim de cateva luni de super infometare, adica manca o data pe zi, seara, o felie de pepene sau ceva micro-caloric. Evident dupa aceste infometari, organismul recupara, si recastiga in greutate. Efectiv nu stiu cum a rezistat. In copilarie, mi-a povestit o data, ca parintii o fortau sa manance, ani intregi nu a mancat la ore fixe cu numar constant de mase (treaba obligatorie pentru orice copil in crestere), o faceau sa manance decat cu amenintari. Cred ca rar am vazut un metabolism mai incetinit decat al ei. Din ce mai stiu despre ea, are colesterolul mare (evident ca a ajuns la o dereglare metabolica, datorita greselilor in alimentatie din trecut). In ultima vreme am atentionat-o ca pielea ei nu concorda in sensul bun cu varsta pe care o are. E trecuta un pic de 30 de ani, nu stiu exact.

Dupa nastere a incercat sa mearga la un nutritionist, nu stiu la cine si nici nu ma intereseaza, s-a tinut cred ca o saptamana de sfaturile aceluia (pe care a incercat sa mi le povesteasc, insa erau de genul salate si gratare si restul nu mi-au mai suportat urechile) si a renuntat. A incercat dieta nicoleta nuciu. Stiu in ce a constat (doar supe, compot si batoane minune... proteine pt reconstuctia celulara din meditatie...) dar mi s-a parut o aberatie la rang de arta.

Bomboana de pe tort: nu a facut sport in adolescenta, nici vreodata in viata ei in mod constant, regulat. Poate cate o luna de aerobic o data la 3 ani, cand avea timp, pentru ca fata asta a muncit toata viata ca o nebuna, inca din facultate.

Asa ca treaba este destul de dificila. Sunt ani de greseli in spate, obiceiuri proaste inradacinate, analizele nu stiu inca cum le are, timp nu are la discretie ca fiul are 5 luni jumate.

Va tin la curent cu evolutia.

No comments: