07 February 2009

Spanac

Comentariile binevenite de la postul despre "Mancarea cu sos" a lui Victor, m-au facut sa iau de la Mega cea mai mare punga de spanac crud pe care o aveau: 500 g. Crud (avand avantajul luteinei si acidului folic) sau fiert la aburi (se pare avand alte avantaje... nu mi-e clar care, dar o sa revin) manac de doua zile in diverse variante pe carele vedeti mai jos:

1. spanac fiert la aburi + peste la cuptor

2. spanac crud + ardei capia, cascaval si icre crude


3. spanac crud + cascaval oaie, ceapa verde si rosii uscate in ulei

4. paine de secara Finn Crisp + frunze spanac crud + ou fiert

5. frunze spanac crud + ardei capia + kiwi (asta este o masa de post; cam asa ar trebui sa fie mancare de post ptr. cine practica asa ceva... o terapie ptr. corp, nu o pacalire a conventiilor bisericesti cu tofu si cornulete cu margarina....aviz amatorilor, ca tot vine postul Pastelui...)


Dupa gustul meu, il prefer grud. Este putin acrisor, asa il percep eu.
Lui Victor... numai fiert (aftfel zice ca e iarba) + piure de cartofi, tot fierti la abur, frecati cu unt si/sau ulei. Fara lapte! Daca este prea vascos, il diluez cu putina apa plata, dar nu lapte... Cateodata mai adaug in piureul de cartofi smantana. Cartofii au un gust mult mai bun fierti in aburi, decat cei fierti in apa, parca ar fi copti.



Nutrient Spinach
Amount Per 100 Grams


Spinach raw/Spinach boiled

Calories (kcal): 22/23
Protein (g): 2.86/2.97
Carbs (g): 3.50/3.75
Fat (g): 0.35/0.26
Cholesterol (mg): 0/0
Fiber (g): 2.70/2.40
Water (g): 91.58/91.21
Minerals
Calcium (mg): 99/136
Iron (mg): 2.71/3.57
Magnesium (mg): 79/87
Phosphorus (mg): 49/56
Potassium (mg): 558/466
Sodium (mg): 79/70
Zinc (mg): 0.53/0.76
Copper (mg): 0.130/0.174
Manganese (mg): 0.897/0.935
Selenium (mg): 1.00/1.50
Vitamins
Vitamin C (mg): 28.1/9.8
Thiamin (mg): 0.078/0.095
Riboflavin (mg): 0.189/0.236
Niacin (mg): 0.724/0.490
Pantothenic acid (mg): 0.065/0.145
Vitamin B-6 (mg): 0.195/0.242
Folate, total (mcg): 194/146
Vitamin B-12 (mcg): 0.00/0.00
Vitamin A (UI): 6715/8190
Vitamin E (mg_ATE ): 1.890/0.955
Lipids
Saturated Fatty Acids (g): 0.056/0.042
Monounsaturated Fatty Acids (g): 0.010/0.007
Polyunsaturated Fatty Acids (g): 0.146/0.108

13 comments:

Anonymous said...

Incearca salata din spanac crud, parmezan, rosii uscate si pine nuts. Dressing din ulei, putin usturoi si balsamico. Este delicioasa.

Adina said...

O singura problema... in Ro eu nu am vazut seminte de pin. Am avut provizii din Italia, dar le-am terminat. Vreo sugestie de unde sa le iau din Bucuresti?...

Serban said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Serban said...

de la restaurantul al nasser

Anonymous said...

Din pacate, nu mai locuiesc in Bucuresti de vreo 3 ani, imi pare rau...

Adina said...

Multumesc! Am gasit si adresa restaurantului al Nasser: la Piata Domenii: str. Dumitru Zosima nr.86. Ajung cat de curand.

Serban said...

desi arata ingrozitor, mancarea este foarte buna la al nasser

Anonymous said...

Sa-mi spui daca iti place salata...mie imi place mult de tot.

Ruxandra

Cori said...

Seminte de pin se gasesc la Key Life in Piata Amzei sau la magazinele arabesti de pe Mosilor, inspre Obor.

Adina said...

Multumesc Cori ptr. sugestii... uitasem de magazinele arabesti de pe Mosilor, nu am mai fost de mult prin ele, cam de cand nu mai reusesc sa termin borcanul de tahina... Si multumesc si ptr. ca citesti blog-ul meu.
Serban: exact asa scrie si pe net, ce am gasit despre restaurant: "nu va speriati cand intrati".

paispe said...

Cum sunt icrele alea crude?

Adina said...

Seamana la gust cu celelalte tipuri de icre (negre, Manciuria, etc.) care se mananca de obicei crude. Mie mi se par acrisoare, cu gust de icre... si atat. Trebuie sa recunosc ca eu nu am reusit sa le mananc crude decat pe cele de stiuca, cele de crap mi se pare ca miros prea rau a crap. La inceput le mancam amestecate cu putina zeama de lamaie si ceapa tocata, dar apoi din graba, le-am pus direct pe paine. Este numai o problema de obisnuinta. In Delta de ex., oamenii mananca icrele crude, prajite, amestecate in omleta, in chiftele, deci in moduri mai neobisnuite ptr. noi, cei care ne-am obisnuit sa le frecam cu ulei si sa le inmultim cu gris... pana le ia draku'! Delta fiind o zona mai saraca (ca si China unde este cunoscut proverbul "se mananca tot ce zboara, misca si inoata") oamenii au utilizat toate sursele de hrana posibile, pe care natura le-a pus la dispozitie. In Delta oamenii mananca la ordina zilei ficat de peste, lapti de peste, sarmale din peste, mici din peste sau ardei umpluti cu peste. Gatesc in diverse feluri, aproape tot dintr-un peste. Culmea este ca uneori felurile de mancare ale celor saraci sunt surse de hrana mai nutritive decat junk-ul cu care ne-am obisnuit noi, cei din orasele mari si dezvoltate, care nu stim decat despre file-ul de salau pane de la fastfood. Nu ma refer la tine, sau la x, sau y, ci la generatia noastra, in general.

paispe said...

Am luat si eu icre crude de hering (erau cele mai ieftine). Cam sarate, dar merg foarte bine cu pesmeti din secara integrala Wasa, parca mai reduc din inensitatea gustului sarat :)