13 January 2009

Restaurantul Fibrio - meniu cu ingrediente ecologice, naturale si sanatoase

Cate restaurante cunoasteti in Bucuresti in care sa nu existe Cola, nici in meniu, nici la bar? In schimb sa aiba numai fresh-uri de fructe, bauturi pe baza de aloe vera sau ginseng?

Cate restaurante stiti in Bucuresti in care ingredientele ptr. preparatele din meniu sa fie alese incat sa aiba indicele glicemic cat mai mic?

Cate restaurante stiti in Bucuresti in care toate preparatele din meniu sa fie pregatite in totalitate in bucataria proprie, inclusiv painea?

Cate restaurante stiti in Bucuresti in care inclusiv ingredientele ptr. preparatele din meniu sa fie pregatite in bucataria proprie, cum ar fi faina, iaurtul, dulceata ptr. deserturi sau sosul de rosii?

Cate restaurante stiti in Bucuresti in care nu se folosesc ca ingrediente in bucatarie margarina si delikatul?

Cate restaurante stiti in Bucuresti in care sa nu existe zahar ca ingredient, in nici un fel din meniu?

Cate restaurante stiti in Bucuresti in care sa nu exista telemeaua de vaca ca ingredient, ci doar de oaie si capra?

Cate restaurante cunoasteti in Bucuresti in care sa existe salate cu seminte crude si ecologice gen in sau dovleac?

Cate restaurante cunoasteti in Bucuresti in care iaurtul (ca ingredient) sa fie facut in bucatarie, in mod natural, dupa reteta bunicii?

As putea sa insir astfel toate principiile pe care eu si voi, cititorii mei, adica noi, cei obsedati de mancarea sanatoasa, ne straduim sa le aplicam, sa le invatam, sa aflam mai multe despre ele, sa-i invatam si pe altii, etc. Probabil la cele mai multe intrebari a-ti raspuns nu. Si daca la unele a-ti raspuns da, nu cred ca stiti vreun restaurant care sa obtina raspuns pozitiv la toate intrebarile. Nici eu nu credeam ca exista un astfel de restaurant.

Daca vreti sa vedeti un astfel de restaurant, mergeti la Restaurantul Fibrio http://www.fibrio.ro/

In Piata Dorobanti, mai precis pe strada din dreapa lui Mario Plaza, Cornelia Marin si-a deschis un restaurant cu un meniu mediteranean, dar realizat din ingrediente ecologice, naturale si sanatoase. Sigla ei este "Fiber Life - learn to be healthy".

Toate ingredientele ptr. meniu sunt din categoria celor cu indice glicemic mic si continut mare de fibre. Toate produsele care pot contine faina (paine, paste, blat pizza, piscoturile de la Tiramisu, etc.) sunt facute in bucataria proprie din faina Fibrio, o faina cu indice glicemic mai mic de 35, obtinuta din amestecuri de fainuri integrale, printre care faina de tarate, ovaz, secara si canepa.

Lansarea oficiala a restaurantului a fost in decembrie, din pacate nu am fost. Ieri am avut ocazia sa iau pranzul cu Cornelia, si am aflat toate lucrurile uluitoare pe care le-am enumerat mai sus despre bucataria acestui restaurant.

Cornelia imi este prietena, insa chiar daca nu o cunosteam si ajungeam din intamplare la acest restaurant, articolul ar fi fost identic. Nu am nici un beneficiu din faptul ca ii promovez restaurantul. Ma bucur ca exista o astfel de initiativa.

Va recomand salata de cruditati cu pui si seminte ( salata verde, varza rosie, piept pui, rosii, morcov crud, conopida, castravete, sos mustar, seminte in, floarea soarelui, dovleac si decorticate de canepa), Alcohol Doctor – ceai de mahmureala si Ginseng Energy Drink.

15 comments:

e_Serban said...

foarte interesant

e_Serban said...

Am testat si e ok. Nu vorbim de stiinta din spatele conceptului care e cam subreda.

Recomandari: sa uite de fructoza, sa puna caloriile si profilul nutritional pe meniu

Adina said...

Da, chiar o sa-i spun de calorii si profilul nutritional. In legatura cu fructoza, vrea sa o schimbe cu extract de stevie. Asta se pare ca nu are calorii.

Pe ansamblu, initiativa Corneliei este un pas inainte. Din punctul nostru de vedere, mai are de corectat, dar ptr. majoritatea neinformata, ma repet... este un pas inainte. Trebuie sa recunoastem ca este pionier in domeniu. Ideal ptr. noi toti ar fi sa inceapa sa mai apara si alte restaurante de acest gen, cu imbunatatiri la ideile ei.

Anonymous said...

Din cate stiu se tot chinuie de ceva timp sa lanseze un astfel de restaurant, marea dezamagire pentru mine fiind ca niciodata nu era deschis.
Ca recomandare: sa extinda programul in noapte, mai ales vineri si sambata.

Adina said...

Sugestiile voastre au fost transmise. Asteptam feedback-ul.

Anonymous said...

N-am fost inca la Fibrio, dar am fost foarte incantata cand am aflat de existenta unui astfel de loc!Din pacate, entuziasmul mi-a scazut la fel de repede atunci cand am vrut sa facem rezervare si ni s-a spus ca restaurantul nu dispune de spatiu pentru NEfumatori!!!Asa ca doamna Cornelia ar face bine sa nu mai promeveze cu atata zel pe sit-ul restaurantului o alimentatie sanatoasa, cand dumneai, de dragul profitului probabil, isi indeparteaza tocmai acei clienti dornici de o viata sanatoasa, fara FUMAT. Cam ipocrit din partea dansei, nu credeti?

Adina said...

Exista spatiu ptr. nefumatori, imi pare rau, cred ca n-ai inteles bine la telefon. Stau de fiecare data in acel spatiu, care se afla in dreapta cum intri. Mai bine mergi acolo si vezi cu ochii tai.

Adela said...

Adina,

Nu mai exista spatiu pentru nefumatori la Fibrio. Noua lege le permite proprietarilor sa transforme localul in numai pentru fumatori sau numai pentru nefumatori, in conditiile in care nu pot asigura o separare/ ventialare corespunzatoare, care sa permita functionarea corecta aunui local mixt. Si uite asa se duc toate micile si nefericitele spatii pentru nefumatori care mai exista.

Cat despre Fibrio..ipocrizie maxima!!Mancati salata ca sa va curatati plamanii...

Ioana said...

Am sunat si eu ieri sa fac o rezervare si am fost intrebata - fumatori sau nefumatori? Am zis nefumatori si am fost anuntata, ce-i drept cu amabilitate, ca localul este acum exclusiv pentru fumatori (din moment ce noua lege impune anumite standarde pentru spatiile de nefumatori, iar al lor probabil ca nu le indeplineste, si pentru ca ei au sub 100m2 - au ales sa se declare 'local pentru fumatori'). Discutia a continuat prin remarca mea de genul 'nu pot sa cred! la asemenea meniu si se fumeaza' - 'da, dar stiti, majoritatea clientilor nostrii sunt fumatori'. F bine, atunci multumesc, afumati-va dvs!

Anonymous said...

si eu am fost astazi pentru prima oara...la prinz si la cina. Super food ! Facuta cu pasiune si nu neaparat cu dorintza de imbogatire rapida ( si cine stie cite ceva despre domeniul eco/bio food stie despre ce vorbesc pentru ca produsele de gen sunt mai scumpe! NU si aici, preturile sunt foarte bune si mincarea super delicioasa.Am intrebat si nu se pastreaza mincare de pe o zi pe alta, totul se face pe loc, inclusiv piinea care e facuta dimineatza . Ce va racomand , din tot ce am incercat astazi : supa de rosii, bruschetele, si prajitura cu mousse de ciocolata cu blat fara faina...sper ca n-am exagerat :))).A!Si pastele integrale .
Iar piinea este geniala!!!
Cit despre partea cu nefumatorii confirm ca ea exista .Sunt nefumatoare.Asa ca mai usor cu tipic romanescul sarit la beregata in necunostinta de cauza( rezultat probabil al prostiei unui angajat)!
O zi buna.

Anonymous said...

Am fost si eu acum cateva zile la Fibrio. Am mancat o pizza deliciosa cu blat din faina integrala. Si desertul fara faina delicios. Nu au spatiu pt nefumatori, am intrebat. Din fericire, era sambata pe la 14:30 si nu era multa lume, in prima incaperea nu fuma nimeni. O sa mai merg cu siguranta pentru ca tin un regim bazat pe indicele glicemic, si simt nevoia sa mananc cate o pizza din cand in cand.

Sabau Ioana said...

Cred ca ar trebui sa ne gandim mai mult la sanatatea noastra si sa "solicitam" mai mult astfel de restaurante.

Anonymous said...

Salutare tuturor,

Am aflat ieri de restaurant si voiam sa-l recomand prietenilor (multi) care vor sa traiasca eco, dar m-am desumflat la faza cu fumatul. Sincer, prefer sa mananc la un restaurant normal unde sa nu se fumeze si sa-mi comand ceva cat de cat sanatos. Curata ipocrizie asta! Doritorilor de un restaurant cu adevarat eco, cu aer ca la munte (au nu stiu ce instalatie care face asta) le recomand cu caldura Casa Satya. Restaurant ayurvedic vegetarian (intre timp cred ca au bagat si peste).

Anonymous said...

Nu mai fiti dezamagite, ma rog sau dezamagiti de fibrio ca nu are nefumatori(si eu sunt nefumatoare si imi pare rau de aceasta, dar bine ca exista produsele lor), are defapt dar nus conditii chiar si de aceea fumul se imprastie peste tot, dar acum e vara si au si terasa, dar macar putem lua la pachet si banul tot nu il dai degeaba cum patesti in alte locuri(de fite in Dorobanti cum ar fi French bakery am luat o prajitura de lene sa nu merg la fibrio si am luat teapa ca am luato si la pachet, veche si totul artificial incomparabil cu fibrio care pun cacao originala) de mai ajungi si prin spitale

Aloe Vera said...

m-ai facut curios. Poate o sa vin si eu aici