29 October 2008

Cosmetice organice si ecologice

Intotdeauna m-a ingrozit faptul ca bagam in noi o cantitate mare de substante daunatoare prin intermediul cremelor de corp, a gelurilor de dus, a produselor de cosmetica, etc.

V-ati gandit vreodata ca o data cu ingrediente bune... bune sa ne ia ochii... gen vitamina E si extract de ulei de migdale din crema de corp, intra in piele si lunga lista de ingrediente de pe eticheta: parabenii, ftalatii, formaldehida... si alte minunatii aflate si pe listele cauzelor diverselor tipuri de cancer, de exemplu?... Da, nu suna bine...

Eu am obsesia asta cu chimicale intrate in corp prin piele de mult timp, si am tot cautat pana am gasit produse cosmetice organice fara porcarii chimice in ele, si vi le propun si voua cu mare incantare: http://www.rangali.ro/

Maine voi face o comanda serioasa pe site. Am citit pe site ca se cumpara si din anumite farmacii sau din magazinul Pukkafood cu mancare ecologica.... http://www.pukkafood.ro/, insa nu am timp sa colind orasul, asa ca voi comanda acasa cu plata ramburs.

Si intentionez sa iau: detergent organic ptr. vase (nu aveti idee de cand caut!... de fapt asa am dat de site-ul asta.. nici nu stiu al cui e, dar sa-i dea Dumnezeu sanatate ca s-a gandit sa-l faca!...), cat mai multe ptr. puiul meu mic de trei ani: crema de corp, gel de dus, pasta de dinti, sapun de maini ptr. toata familia, si o sa incerc si cateva chestii ptr. mine: o crema de corp, un gel de dus, si o crema ptr. fata. Sper sa mi se potriveasca o crema de fata din toate marcile pe care le au, ca sa ajung sa folosesc ptr. tot corpul produse organice. Abia astept!

Si daca tot am scris de magazinul cu produse alimentare ecologice Pukkafood ( pe str. George Vraca Nr 7, langa Cismigiu), hai sa scriu si de http://www.naturalia.ro/ care are trei magazine in Bucuresti. Eu cumpar de la cel de pe Mosilor de la intersectia cu Bv. Carol. La ei gasesti oua de la ferma de la gaini crescute normal, care clocesc oulele 3 saptamani, nu sunt in incubator 3 zile, ulei de nuca, paine ecologica si multe altele. Toate ecologice.

Daca aveti norocul sa aveti un astfel de magazin pe langa casa, e pacat sa nu cumparati din el produse gen paine sau oua, uleiuri sau ceaiuri, produse pe care le luati nefiind ecologice in mod normal de la supermarket. Eu fac 5 min pe jos pana la Naturalia pe Mosilor. Pun problema distantei, ptr. ca este un impediment, ptr. ca nici eu nu m-as duce prea des la un astfel de magazin, daca trebui sa merg o ora cu masina. Dar, daca este langa casa, profitati.

Un produs se poate numi organic sau ecologic daca ingredientele si procesul de fabricatie nu implica radiatii, pesticide, iebicide, antibiotice, hormoni de crestere, ingrasaminte chimice, modificare genetica, teste pe animale sau aditivi sintetici. Certificarea organica se face conform unei legislatii foarte stricte. Produsele care respecta aceste reguli au imprimata pe ambalaj sigla de certificare organica.

7 comments:

Raluca said...

Buna Adina,
ti-am descoperit blogul acum vreo 2 luni cautand informatii despre keto si ....am continuat sa "te" citesc cu placere; imi place felul in care descrii lucruri si mai ales interesul pt "safe, healthy lifestyle".
In acest sens iti recomand sa consulti www.cosmeticsdatabase.com inainte de a cumpara produse cosmetice si de ingirjire personala.

sper sa iti fie de folos!

Adina said...

Multumesc mult, Raluca! Am intrat acum pe www.cosmeticsdatabase.com. Foarte interesant, foarte trist, nimic de care sa nu banuim macar, imposibil de evitat intru-totul...

sideris said...

Ceau. Eu folosesc demult exclusiv cosmetice organice, chiar ma bucur ca exista si la noi posibilitatea de a cumpara asa ceva. Am si un blog pe care mai scriu diverse pareri, review-uri de produse cosmetice, alimente bio si alte cele ecologiste...
Totate bune si spor la scris!

Roxana said...

Buna. E adevarat ca este greu sa le eviti pe toate. Inceaca si cosmeticele de pe www.biobeauty.ro

cristi said...

Buna,
Iti propun un parteneriat bazat pe schimb reciproc de bannere astfel vizitatorii blogului meu vor putea citi si articolele tale ,si invers.
Astept un raspuns,
Cristi

Adina said...
This comment has been removed by the author.
Adina said...

Buna, Cristi!

Te rog sa-mi lasi comantarii la articolele recente, nu la unele asa vechi. Acesta are un an si jumate. Abia l-am gasit.

O sa-ti studiez blogul si iti voi raspunde. Multumesc! O seara buna!